Gå til innhold
Arkivverket

[#23220] Svend Bjørnes og Isabelle Nilsdtr. i Tromsø, 1840-tallet


Gjest Mads Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mads Jensen

Johan Andreas Svendsen ble født 7/1-1843 og døpt 26/2-1843 i Tromsø.Han foreldre, som ikke var gift, er oppgitt å være: Svend Bjørnes, snekker, og Isabelle Nilsdtr. Er det noen som kjenner til disse to ?Johan Andreas (Svendsen) Svenning giftet seg i Nesseby i Finnmark 20 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det finnes en Svein(Svend) Eriksen Bjørnes f 1799 i Overhalla som var finsnekker. Jeg har ingen opplysninger om at han forlot Overhalla, men han skal ha dødd ugift i 1863.Dessuten er det en Svein Hallesen Bjørnes f 1817 i Overhalla. Han flyttet ut til Finneidet i Hemnes hvor han var gift og hadde 2 barn.Begge disse kan vel være aktuelle kandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads Jensen

Takk for innspill.Det er problematisk at jeg ikke kjenner patronymikom til denne Svend Bjørnes. Han kan ha sitt opphav i en annen landsdel. Så vidt jeg forstår finnes det også en gard / plass i det gamle Tromøysund herred som het Bjørnes. Jeg må nok i kirkeboken for Tromøysund for å se om det kan finnes en døpt Svend der som kan være aktuell.Jeg gjorde i sin tid den tabben at jeg ikke noterte fadderne ved dåpen til Johan Andreas Svendsen. De kunne kanskje gi en pekepinn på i hvilken retning man bør søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.