Gå til innhold
Arkivverket

[#23223] Søken etter familie etter Orlan Steen,Portland,Or,f.8/ 1918 d,august 1978


Gjest Sigmund Faret
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Faret

Hvordan finne Orlans etterkommere? Min fars tante Marit Thingstad,f.Kjæreng dro som enke sammen med datter Beate(Berte)f.1892 til N.Dakota. Beate giftet seg med Elmer Steen,bosatt i Knox N.Dakoa ,flyttet til Portland,fikk barn 1.Elain Steen,gift med ukjent Hemerick,2.Orlan Steen,f 8,okt 1918,d.august 1978. Elmer Steens foreldre;Ole Johnsen (Big) Steen,f.24.april 1855 i Tynset og Maria Erricka (Mary) Reitan fra Sel i Gudbrandsdal. Ole Johnsons foreldre var John Olson Steen fra Tynset,f.15.jan 1818 og Sigrid Oleedatter Hansmoen,f.1.aug.1833 i Tynset. Mary Reitans foreldre var Ole O Reitan og Embjor(Ingeborg)Fugleskjel.Hvordan kan jeg nå finne ev.barn av Orlan Steen. Min farfar Bersvend Kjæreng varfotograf og bror til Marit Thingstad og etterlot en stor samling fotos fra Setesdal og Lund Kommune i tiden 1884 til 1902.Deriblant også bilder fra Steenfamilien i N.Dakota og Mineapolis.Fotosamlingen er gitt til Musea for Nord østerdalen på Tynset.Mere om samlingen ved å sette inn mitt navn på Kvasir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei SigmundFant en på Family Search:Orlan Steen, birth date 8 oct 1918. Death date Aug 1978.Social security number: 540-16-2372. Utstedt av staten Oregon.Men dette hjelper deg vel ikke videre.Hva sier du, Laila N. Christiansen???? Har han noen muligheter?Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Greier jeg å la den 'utfordringen' ligge? hehe nei! Enda jeg ikke liker sånne laaange tette etterlysninger :) Det er allerede en amerikansk(?) dame som har jobbet med denne familien. se her: [url="http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?surname=steen&given=orlan>Lenke------------Orlan døde forresten i Clackamas COunty. Han hadde også en kone, hun heter Laura. Name: Steen, Orlan Her County: Clackamas Death Date: 23 Aug 1978 Certificate: 78-12449 Birth Date: 08 Oct 1918 Spouse: Laura------------Men, jeg finner familien i Foster Rd. i Oregon, ikke noen ny svigerdatter til Elmer og Bertha. Svigermor Mary Thingstad bor forresten sammen med familien. (altså, Elmer og Bertha, Orland og datteren Elaine.Du har ett par muligheter til å finne ut om han fikk noen 'avleggere'.1. Du kan bestille dødsattest (death certificate) her: Extended Description: More information, including copies of original certificates, may be obtained by contacting the Oregon Health Department, Center for Health Statistics, 800 NE Oregon Street, Portland, Oregon, 97232; (503) 731-4027.2. du kan søke litt rundt se om du finner en lokal avis i området. Se om du finner noen som kan hjelpe her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Nå ble virkelig jeg nyskjerrig.Hvordan klarte du å finne at en dame hadde jobbet med denne familien.Er det hun som heter Nancy Stockton? Eller er jeg helt på bærtur?----------I morgen tidlig reiser jeg til Molde og Ålesund for 'on the spot' slektsgranskning.De har en bok på Ålesund museum som inneholder masse blyantnotater. Boken er deponert, og må derfor leses på stedet.Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Sigmund Faret

En hj.takk til Laila N. Christiansen og Paul. Jeg er nå langt på vei til en løsning-har fått hjelp av Slektshistorisk Senter ,Hekkveien 9, 0571 Oslo, De gir meg adresse tilOregon Vital Records Post Office Box 14050 Portland,OR 97214--0050 og Oregon Secretary of State Archives Division 1005 Broadway NE Salem,OR 97310I Nancy Stockton`s arkiv finner jeg ikke tegn på at denne familien er representert,men nå prøver jeg på det jeg har,inkl.de infos jeg fikk av dere. Jeg fant på internett en Orlan Steen med med datter Laura,ikke kone,men det var en annen familie.Rart sammentreff !Foresten hyggelig kontakt.Denne Steen hadde anene fra Norderhov,ikke Tynset Så nå kan jeg fortsette med godt mot. Sigmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.