Gå til innhold
Arkivverket

[#23224] Hva skjedde med innlegg 23222 i arkivforum?


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Her har noe gått galt: Det jeg spør om er B6ygdebok for Undrumsdal, og om noen kjenner Peder Nilsen med sønn Niels f. 1751.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det kan du sannelig spørre om Inger.Svarene havnet plutselig under debatt 23178 i brukerforumet, hvor jeg hadde lagt inn mange svar.Nå er alle innleggene der borte , og alt som kommer opp er feil i hovedløkken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nei det er nettopp det som er så underlig.Det kunne se ut som om jeg hadde spurt etter bygdebok fra Undrumsdal, og derfor kom svarene i innlegg 19-21.Men jeg hadde kun svart noen ganger på debatt 23278 , og hadde følgelig ingenting med ditt spørsmål i debatt 23222 å gjøre.Vi får se om noen kloke hoder kan gi oss en forklaring når det lysner til en ny dag. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Det er vel egentlig en vakt på arkivet som skulle ha observert dette tullet som foregår, men han eller hun er visst helt ute av bildet.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Arkivverkets åpningstider er begrenset til dagtid. De relativt små ressursene som er avsatt til Digitalarkivet, benyttes (heldigvis) til annet enn å overvåke debattforum, som er et utvidet tilbud til oss brukere. At Digitalarkivet har en god blanding av A og B mennesker som på frivillig basis driver nærmest døgnkontinuerlig drift, skal vi være svært takknemlige for. Men vi bør ikke forvente - og kan ihvertfall ikke kreve - at forumet blir overvåket og feil korrigert umiddelbart. Spesielt ikke nå i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg, for min del forventer ingenting.Men det kunne vært interessant å fått en forklaring på hvordan mitt innlegg i en helt annen debatt kunne dukke opp som nytt tema under en annen persons navn.Til orientering er nevnte innlegg også havnet der det skulle være , nemlig i debatt 23178 som innlegg nr.18.(se debatt 23222 innlegg nr.1) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg kan sjå at det er noko som ikkje er som det burde vera her. Her er tre forklaringar:1. Brukaren har gjort noko anna enn han/Ho tenkte å gjera og trudde dei gjorde.2. Det har oppstått ein feil på vegen frå brukarmaskinen til servaren vår.3. Det har skjedd ein feil i programvaren vår.Av desse forklaringane trur eg i det heile ikkje på 3. Debattprogrammet har tusla og gått i årvis utan problem og utan at ein slik feil har oppstått. Dermed gjenstår 1 og 2. Problemet er at begge vil sjå like ut på vår side. Dermed kan eg ikkje avgjera om det er 1 eller 2. Eg trur me må la det gå som ein av merkverdighetane som kan oppstå.Når det gjeld døgnvakt ville det kosta mange millionar for året og er sjølvsagt heilt utenkjeleg og ville også vera ei uhyre sløsing med ressursar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Jan for tilbakemeldingen.Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg skrev innlegg nr.18 i debatt 23178 å la det inn der det skulle.Jeg reagerte ikke før jeg begynte å få meldinger som gjaldt debat 23222.Da oppdaget jeg at det samme innlegget lå også der.Og jeg er overbevist om at jeg ikke hadde vært i nærheten av debatt 23222.Jeg hadde ikke engang registrert at den eksisterte.Men, men, ingen stor skade skjedd, og som du sier vi får bare akseptere det som en av dataverdens mange underfundigheter. Mvh. og ønske om en strålende helg.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Beklager om jeg tråkket noen på tærne, det var slett ikke meningen. Jeg gikk bare ut i fra at det var en vakt her siden det står at utilbørlige innlegg blir fjernet.Det jeg vet er at alt fungerte som det skulle da jeg la 'innlegget på plass', men da jeg skulle se på det etterpå var det noe helt annet der.Jon Erik svarte en stund etterpå, og både hans og mitt svar kom under to forskjellige emner så 'krøllen på linja' måtte vare noen minutter.En riktig god helg til dere alle.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Inger, sjølv om eg går rundt barbeint i sommarvarmen, har eg ikkje oppdaga at nokon har trakka meg på beina. Som rimeleg kan vera kan ting sjå onnorleis ut der ute enn kva det gjer her hos oss, og me prøver etter beste evne å forklara korleis ting heng saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Jan, det var bare en talemåte. Og jeg trodde det bare var meg som vasser barbeint. Jeg kjører bil barbeint også, og ifølge gubben, barn og svigerbarn er jeg sprø som gjør det. Det kan jo være helsefarlig mener dem, selv om jeg har de beste beina.Ha en riktig god søndag.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Med fare for å bli sensurert av redaktøren kan eg fortelja at eg er den stolte eigar av ein buss (i realiteten to). Kvar sommar feriarar familien i den. For meg startar ferien når eg kan ta av meg skoane og kjøra barbeint, og den sluttar når eg må ta dei på att. Dette året starta ferien ved Bodensjøen og varte gjennom Sør-Frankrike, rundt den iberiske halvøya heilt opp til den einaste spanske byen alle nordmenn viste namnet på på femtitalet (La Coruna for dei yngre) og attende til Bergen. Det vart 8000 km barfotferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.