Gå til innhold
Arkivverket

[#23226] Foreldre til Kari Haagensdatter f. ca. 1745, Ullensaker


Gjest Arne Haakensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haakensen

Kari var g.m. Halvor Larsen og bosatt på Hallingstad i Ullensaker under FT 1801. Hvem var hennes foreldre? Har søkt i Ullensakers bygdebøker uten resultat. Det opplyses at hun var på Gislevoll i Ullensaker da de ble gift den 30.11.1786 (FS)mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! I følge FS IGI var det født en Kari Haagensdatter i Ullensaker 28.07.1747. Foreldre: Haagen Hansen og Mari Isaksdatter, mange søsken. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

Hei John,Takk for innlegget. Imidlertid kan dette ikke være 'min' Kari, da det også opplyses at hun døde allerede i august 1747.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

HeiJeg ser nå litt på slekt.no på konfirmerte for ullensaker 1738-1801 og finner 2... henholdsvis født 1765 med bosted Knepperstue og 1777 bosted RandbyVet ikke om du har sett her ... Det er i hvertfall et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

Hei Arild,Hadde sett disse 2 tidligere, men alder her matchet ikke alder fra FT i 1801. Der er oppgitt 57 år, men det kan jo være feil, ettersom ektefellen har oppgitt alder 37 år. Kari født 1765 er derfor muligens rette person og på FS IGI er det ei født 1765 i Ullensaker med foreldre Haagen Larssen og Mari Jensdatter. Disse er kanskje fra annen bygd?mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei igjenJa jeg ville nesten tro at det har skjedd skrivefeil et sted når det gjelder årstallMed tanke på foreldrene ,,, har du søkt på disse i tellingen for 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

Arild,Ja, har søkt uten at jeg finner noen som passer. Iflg FS giftet Haagen L. og Mari J. seg i 1765 og hadde muligens begge vært forholdsvis noe oppe i årene i 1801.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.