Gå til innhold
Arkivverket

[#23227] Ålesund/molde; Niels I. Ingebriktsen f.05.09.1860 etterkommere.


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Noen der ute som kan gi opplysninger om Nils og hans etterkommere, og hvor han ble av? Nils ble født i Borgund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dette vet du kanskje fra tidligere, men for ordens skyld, her er han med foreldre og søsken i 1865. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og tar jeg ikke mye feil finner du mor hans Kanutte Johnsdtr. som enke med barn i Ålesund 1875, se post 4785-88.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei og takk for opplysningene men dette viste jeg fra før. Det er allså ETTERKOMMERe og HANS VIDRE SKJEBNE som jeg ikke vet.Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan ikke finne ham i 1900 tellingen, og jeg har gjort et ganske omfattende søk.Jeg kan ikke finne ham som utvandret, verken fra Ålesund , Trondheim eller Kristiansund.Han er altså i Ålesund i 1875.Moren befinner seg der fortsatt i 1900.Om du ikke har noen andre opplysninger som kan tyde på at der er etterkommere, bør du kanskje få sjekket dødsfall i Ålesund mellom 1875 og 1900.Til orientering så kan det være greit å komme med de opplysninger du har i første innlegg.Da behøver man ikke å kaste bort tid på å lete etter noe man allerede vet fra før.Hva vet du forresten om skjebnen til hans øvrige søsken? Dukker f.eks. Nils opp som fadder ved eventuelle barnedåper? Mvh.Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Rune Det eneste jeg vet om Nils er at han dukket opp på et håndskrevet ark med 15 navn etter min oldemor, og av disse har jeg funnet 13 som direkte slekt av henne. Det står igjen 2 og dette er Nils og en Konstanse Martine Ingebriktsen f.2.sept.1883-8. Det siste tallet er vanskelig og tyde men antagelig 88. Mere er der ikke å vite. De andre på listen kommer ifra Molde. MVH. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.