Gå til innhold
Arkivverket

[#23232] Etterslekt av Lars Halvorsen f 1828 Botne


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Lars Halvorsen f Bentsrød i Botne, og Olava Andrine Johannesen f. Olumstad i Våle fikk tilsammen minst 6 barn, hvorav minst ett døde tidlig.Problemet mitt er at bortsett fra det første barnet (1) Hans Jørgen Larsen (senere Halvorsen) f 1850, klarer jeg ikke å finne resten av barna igjen senere....det er godt mulig at også disse tok etternavnet Halvorsen senere.Har 'trålet' Våle og Botne bygdebok uten å finne noe. + ft 1900.Vet noen noe mer om noen av disse:2. Stine Marie Larsen f. 1855 Holmestrand3. Julie Pauline f 1858 Holmestrand.4. Johanne Elise f 1863 Holmstr.(døde tidlig) 5. Johanne Elise f 1864 Holmestr.6. Alf Larsen f 1868 Holmestr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei!Nå vet ikke jeg hvor mye du har, eller hvor du har opplysningene fra om Lars Halvorsen og kona. Iflg 'Holmestrandiana' side 123/124/125 og 126, hadde de 2 sønner og to døtre. De andre kan jo ha vært døde på den tiden Dr. Graarud samlet sine opplysninger.Boken ble utgitt i 1929. De første 254 sidene hadde gått som føljetong i lokalavisen Jarlsberg fra 1924, så en må vel regne med at det som står før s-254 iallefall er korrekt.Sønn nr 1 var som du nevner: Hans Jørgen Halvorsen, f. 17.12.1850 og død 19.04.1920. 7 sønner og to døtre.Sønn nr 2 var Olaf Halvorsen, f. 07.01.1868 og død etter 1923. 3 sønner og 2 døtre.Døtrene står det ikke noe om.Det står en del andre opplysninger spredt rundt i boken også. Hvis du ikke har tilgang til 'Holmestrandiana' kan jeg kopiere opp. Hvis du ønsker mer opplysninger ut over det som står der og som går nærmere dagen i dag, så kan jeg prøve å få fatt i det fra 'vanligvis vel underrettede kilder'. Dvs. noen eldre damer jeg kjenner.mvh Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Tusen Takk Paul. Jeg har ikke tilgang til Holmestrandia, så kopier hadde vært kjempefint.Det er i det store og hele svært lite jeg vet om familien, ettersom det desverre ikke er noe 'gjenlevende' familie her som kan fortelle meg noe. Så all informasjon er flott.Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.