Gå til innhold
Arkivverket

[#23249] Foreldre til Anne Olsdatter Schøyen f. 1744, Nes , Akershus


Gjest Arne Haakensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haakensen

Anne var på gården Magelie under FT 1801 sammen med (gift 1780) ektemannen Christen Nilsen. Kan noen med tilgang til bygdeboken for Nes, fortelle meg hvem som var Annes foreldre?mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Jeg har trålet gården Schøyen og nabogårdene til Magelien i bygdeboken for Nes uten å finne den aktuelle Anne Olsdatter.Jeg har søster til Christen - Mari Nilsdatter som ble gift i 1780 med Israel Eriksen fra Håkålia i min slektsbase.Kjenner du forefedrene til foreldrene deres - Nils Kristensen (ca. 1716-1798) og Karen Hansdatter - begge fra Ullensaker?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen!Jeg ser nå at jeg har informasjon om Nils sine foreldre, men mangler forfedrene til Karen Hansdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

Takk for innsatsen, Odd! Har info om Nils sine foreldre, men mangler som deg Karen Hansdatters foreldre. mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnesen

Hei, Har aner fra området, men ingen fra deres plasser. Men har 'litt erfaring' på Mangenskogen. Mitt erfaring er at befolkningen i området vekslet mellom Nes, Odal, Eidskog og Aurskog i en herlig blanding. Det er det som gir oss utfordringer? Tok et søk i FS på Anne Olsdtr(1742-1746)Alder i FT1801 er vel sånn ca? Jeg fant 10 i Odal, 10 i Nes, 5 i Eidskog og 7 i Aurskog, så det er en del å velge i. Fant bl.a. ei i Aurskog som er født Anne Olsen or Mangen 12/5 1743, F. Ole Eriksen, M. Ellen Halvors or Mangen. Det er jo ikke langt mellom Mangen og Magelien. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

hei Svein,Takk for innlegget. Finner også nevnte Anne Olsdatter i bygdeboka for Aurskog og Blaker, men det er ikke nevnt noe utover hennes fødseldato.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.