Gå til innhold
Arkivverket

[#23251] Wilhelm Sverre Jansen/Johnsen emigrerte til USA 7.2.1913


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Wilhelm Sverre Jansen/Johnsen var født 02.26.1893 i Aker eller Christiania og emigrerte 7. februar 1913, med reisemål Chicago. Metallarbeider.For flere tiår siden bodde han hos datteren Annette, gift Rasmussen på adressen763 Cromwell Ave, Westchester, Illinois 60153.Hennes familie bygget huset og i 1889 solgte de det til familien Spencer Rhone. Antakelig er det Annette som selger eller hennes barn. Om hun er død eller kommer på aldershjem i Illinois, vites ikke. Rhonefamilien trodde at familien bodde i Addison, Illinois.Er det mulig å finne Wilhelm Sverres dødsfall og evt Annette Rasmussens?Vet noen om det finnes mulighet for å spore opp etterkommerne etter Annette Rasmussen?Varm sommerhilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Social Security Death Index sier: WILHELM JOHNSEN, født 26 Feb 1893, død Mars 1976. Last Residence: 60153 (Maywood, Cook, IL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Til Jon Torp: Dette var jo kjempeflott! Tusen takk.Kan man søke på samme måte for Annette Rasmussen, datteren? Eller har du muligens allerede forsøkt det?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I folketellinga 1930 er William Johnson mekaniker i Chicago. Han er gift med den ett år yngre norskfødte Dagmar som er 'waitress' (servitør). De har to døtre: Annette 9 år og Mary 6 år.Det passer jo ikke så halvveis gæli med denne kandidaten (fra Social Security Death Index): ANNETTE M RASMUSSEN, født 4 Mars 1921, død 29 Aug 1994. Siste bopel: 60521 (Hinsdale, Du Page, IL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg finner Wilhelm G. Johnson (ja, han er registrert slik) og Dagmar i Chicago også i 1920, de er gifte, ennå ingen barn. Han er mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Til Jon Torp, Nesodden:Hei Jon! Takker så mye for hjelpen, men er litt usikker på hvorvidt det i alle innslagene her ble skilt mellom Wilhelm Sverre Johnsen, født 26.2.93 og Henry William Johnsen født 1882. Vil gjerne være sikker at jeg har riktig make, emigrasjon og ev barn for dem begge? Se innslag 4 og 5. Wilhelm Sverre skal være gift med Dagmar og ha datteren Annette (er skrivemåten korrekt?) og Mary. Henry William skal være gift med Selma og ha sønnen Richard.For Henry William nevner du immigrasjon i 1909, men også en emigrasjon/overfart i 1905. Selma sies å emigrere i 1904. Har jeg forstått rett?Hva slags data har du på overfart og immigrasjon for Wilhelm Sverre?Har snakket med forfatter av boken du nevnte og jeg skulle få kopier som bla innbefattet bilder av Selma, Henry Williams kone. Kjempegøy!Telefoner til Rasmussen (Wilhelms datters etterkommere?)i Hinsdale førte dessverre ikke frem. Har du noen forslag til hvordan jeg kan finne de to familiene?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.