Gå til innhold
Arkivverket

[#23253] Marthe Andrine Johannesdtr, Strømsnes på Askøy. Hvem var foreldrene hennes?


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Marthe var fødd på Strømsnes i 1808 eller 1809. Vart i 1835 gift med Engel Ottosen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ASKOVIGD&variabel=0&postnr=1401&fulle=true&spraak=n>LenkeVed FT 1865 bodde de på Søndre Lid Lenke Og ved FT 1875 bodde de samme sted LenkeMarthe dødde i 1893 på Søreli Ask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I avskrift av kirkeboka for Askøy finner jeg Martha Andrea Johannesdtr. døpt på Strømsnes 26.12.1808.Foreldrene var Johannes Knudsen og Karen Andersdtr.Jeg finner ikke dette paret gift i Askøy , men trolig er det samme paret som gifter seg i Hamre.Han fra Hanevig og hun fra Ask.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Jeg har lett videre etter forfedrene til Karen og Johannes. For Karen har jeg ikke funnet noe, men for Johannes har jeg funnet et ektepar i Hanevig i Mæland Sogn under Hamre [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=SJELHAM&variabel=0&postnr=1189&fulle=true&spraak=n>LenkeJeg har også funnet de under vigde i Hamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner du ekteparet Anders Hansen og Anne Pedersdtr. på Asch Hovedgaard. Lenke Under døpte i Askøy finner jeg kun datteren Anne døpt på Askøy.Derimot finner jeg på FamilySearch IGI et ektepar med samme navn som døper en datter Kari 06.03.1776 i Os.Samme sted ser jeg også at Anders Solaas og Anne Pedersdtr. døper en datter Christi 09.01.1785.Dersom noen med tilgang til Os-boken kan bekrefte at Anders Solaas flyttet fra Os mellom 1785 og 1790 , da har du trolig foreldrene til Kari/Karen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Enda en gang tusen takk til deg Rune. Jeg hadde funnet noe av informasjonen om Johannes, Men om Karen var jeg nærmest blank. Takk for hjelp. Jeg får gå på biblioteket og låne bøkene om Os og finlese dem. Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.