Gå til innhold
Arkivverket

[#23263] Henrik Hansen Brustads utvandring til Amerika fra kristiansund 8 mai 1907


Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Henrik Hansen Brustad, født i 1882, mest sannsynlig på Ytterøen eller muligens på Averøy – utenfor Kristiansund, utvandret til Amerika. I følge Digitalarkivet: ”Emigrants from Kristiansund 1882-1930. [302321/600]” – reiste han 8 mai 1907 med destinasjon Indiana. Hans ”nummer” var 273.Han var bror til min oldefar. Jeg har søkt etter ham mange steder, men ikke funnet ham. Er det noen med bedre erfaring og kunnskap her inne som kan hjelpe meg?Selv om jeg selv er opprinnelig Kristiansunder, så vet jeg faktisk ikke om det gikk emigrantskip fra Kristiansund til Amerika. Alle opplysninger mottas med takk.Mvh Stig MortensenFor ordens skyld, Henriks foreldre var 'Minar-'Hans Olsen Brustad f 1848 Ytterøen og Kari Olsdatter f 1841, Skjåk'Minar'-Hans sin bror var Stor-Henrik Olsen Brustad, eller kjempen-Brustad som han også ble kalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Mortensen

Takk, Torunn C. Ja, de to første linkene er korrekte. Den siste må jeg lete litt videre på. Tusen takk for innspill. Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Stig, har du sjekket forelderenes skifte? Brustad-navnet ble nok skrinlagt, finner ikke noen som passer med din herremann i hele 1910 og 1920. men.. HenrY Hans* derimot!SÅ, send en liten henstilling til det angjeldende statsarkiv (dersom du lurer på hvilket, sjekk her: http://www.riksarkivet.no velg 'statsarkiv'.skifte etter foreldrene kan være fantastiske!!!Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.