Gå til innhold
Arkivverket

[#23268] Släkt i Lofoten


Gjest Ann-Che Minneskjöld
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Che Minneskjöld

Hei! Hur hittar jag fakta om Christen Jacobsen född 1775 - jag vet inte orten - han dog 1822 i Lofoten. 1800 gifte han sig med Sacharina Israelsdatter Strombotn. Hans föräldrar var Jacob Christensen och Rebekka Jensdatter Maestervigen. Tacksam för hjälp! Mvh Ann-Che Minneskjöld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Det er kanskje denne familien? Folketelling 1801, Fugelmyhr gård, Hemnes, Rana: 566 Jacob Christensen Huusbonde 59 Begge i 1ste egteskab Jordbrugende bonde M 567 Rebecha Jensdtr Hans kone 50 Begge i 1ste egteskab K 568 Maren Jacobsdtr Deres børn 11 K 569 Christiana Jacobsdtr Deres børn 8 K 570 Christen Jacobsen Mand 26 Begge i 1ste egtesk. Inderste lever af fiskeri M 571 Sacharina Israelsdtr Hans kone 27 Begge i 1ste egtesk. K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Che Minneskjöld

Tack Håkon, det är förmodligen den familjen. Vet du vad inderste betyder? Enligt mina uppgifter skall Christen var son i huset men det står det inget om. Vet du var jag kan leta vidare för att hitta mer fakta om Christen, tex barn och barnbarn? Min farfars farfar hete Christen Jacobsen, det sägs att familjen hade en fiskeflotta i Lofoten (Svolvaer), att de senare bott i Steigen - där har jag hittat en Christen Jacobsen men han har ingen koppling till Lofoten vad jag har kunnat hitta. Jag är ganska ny på släktforskning så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Ann-Che

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei!. Christen og Sacharina hadde barna: Jacob Petter 1804-1822, Israel 1808-1822 og Ane Rebekka 1810-1840. Ane gift 13.07.1834 Hemnes med Tomas Iversen f. 01.07.1798, d. 04.03.1881. En rkke barn som du finner inder FS. Dien formening om leieboer er rett. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Å finne familien: Gå inn på familysearch, all resources. Skriv inn Father Christen Jacobsen, Mother Sacharina. Ikke fyll ut andre rubrikker, trykk SEARCH. Ancestral file: Jacob, Israel og Ane Rebekka kommer opp, velg en av disse og du kan manøvrere frem og tilbake i tid innenfor familien. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Che Minneskjöld

Tack John och Knut! Tror med de uppgiofter jag fått att jag kan avskriva denna Christen Jacobsen som möjlig farfars farfar eftersom efternamnet Christensen försvinner när sönerna dör. Skall kolla på Family för säkerhets skull. Det är nogb trots allt Christen i Steigen som är den rätta. Mvh Ann-Che

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.