Gå til innhold
Arkivverket

[#23270] Helge Halvorsen från Bergen?


Gjest Tommy Jansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Jansson

Hejsan! Jag söker Helge Halvorsen från Bergen. Född 1846-06-06. Hade först uppgift om att han skulle ha varit från Eidskog men fann inga uppgifter på honom där. Vid närmare efterforskningar så skulle han ha kommit från Bergen. Han flyttade sedan till byn Slobyn i Mangskogsocken, Sverige. Gifte sig med Maria Bryntesdotter och dog 1934-08-31.Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med hans fäder så vore det trevligt.Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tommy, hvis du ser på husforhør for Slobyn, vil du se at det står at han flyttet fra Gjerpen i Norge. Det sër og ut til at det står 'Bø' i Norge, så jeg synes det ser ut som han er fra Telemark fylke.jeg tok et kjapt søk på familysearch, og der finner jeg en som passer som fot i hose!!Dette er uttrekk fra kirkebøkene, så det skal være 'riktig', men du bør få sjekket at det ikke er skrivefeil.Helge Sex: MEvent(s): Birth: 06 Jun 1846 Place: Christening: 14 Jun 1846 Place: Bo, Telemark, NorwayParents: Father: Halvor ANDERSEN Mother: Gunnild OLSDR Source Information: Batch Number: C425602 Source Dates: 1815 - 1848 Film or Fiche Number: 278270 Collection Details: Bo; Den Norske Kirke---------------------I folketellingen for 1865 fant jeg en som passer godt, han er f. i Bø, og bor i Gjerpen:Lenke Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.