Gå til innhold
Arkivverket

[#23295] Christoffer Nielsen, Haugland, Lurøy


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Christoffer Nielsen, f. 1783 i Haugland, Lurøy, gift med Karen Jensdatter i 1813. Barn: Hans Nicolai Christoffersen f. 1815. Jeg har de fleste data på Christopher, men fins det noen opplysninger om hvilken gård han bodde på, mao litt gårdshistorie fra Aldersundet. Så vidt jeg vet fins det bare gårdshistorie fra to områder i Lurøy, Solværøyan og Hestmannen, begge forfattet av Harry Danielsen. Jeg er også interessert i informasjon om Christoffers far Niels Hansen (fødselsdata osv. har jeg). Er litt interessert i å vite mer om Christoffer enn bare de nakne tall. Vi har en bibel som Christoffer Nielsen var den første som eide, vi er 6. generasjon som har den, og alle som har eid den, har skrevet navnet sitt i den. Så fins det noe gårdshistorie fra Aldersundet, er jeg interessert i det. mvh Håkon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kjenner du denne:Barndomstid i Aldersundet av Aud Helga Jentoft Roel Pris kr. 75,- Lurøy kommune har vært medvirkende i utgivelsen av boka, og den kan fås ved henvendelse på e-post til Lurøy bibliotek Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Håkon Brun

Prøver på nytt for å se om det er kommet noen nye til som er kjent i Aldersundet i Lurøy. Boka 'Barndomstid i Aldersundet' har jeg nå lest. Ei artig bok, men den omhandler nyere tid. Det er fremdeles Christoffer Nielsen jeg er interessert i. Alt mottas med takk. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.