Gå til innhold
Arkivverket

[#23297] Ballerud, Census 1880, Wisconsin, USA


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

I folketellingen 1880 for Wisconsin, USA finner jeg Olava og John Ballerud født henholdsvis 1842 og 1832 i Norge. LenkeHvem er dette og hvor kommer de fra i Norge, Kan Ballerud være Bollerud? Ser også en Carl Ballerud, er dette en bror?Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Amerikansk uttale av Ballerud ville stemme bra med norsk uttale av Bollerud, men elles finn du gardsnamnet Ballerud fleire stader i Akershus t.d. i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Ved å søke på noen navne/stedsnavnskombinasjoner i follketellingene og emigrantprotolller kan du finne endel kandinater.I dette tilfellet har jeg benyttet RHD og funnet en teoretisk mulig kandinat (Johan Hansen Ballerud, f. 1845)LenkeDu finner sikkkert flere - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Carl og Olava emigr. her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMIOSLO&variabel=0&postnr=19248&fulle=true&spraak=n>LenkeDe giftet seg 7-1-1869 i Asker og Agnes Marie ble døpt 6-6-1869 i AskerSkolelærer og skredder Johan Henrik Jørgensen Ballerud var gift med Anne Kirstine Hansdtr. Jeg finner ikke når Johan emigr., men fam. reiser her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Do you have Carl's obit, i wonder; he is in the 1910 census, living with daughter Ellen and her family; i suspose you know. Roger. (...and his death cert may have some info.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.