Gå til innhold
Arkivverket

[#23299] Ambrosius Flor Hofgaard


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Er det noen som kjenner bakgrunnen til ekteparet Ambrosius Flor Hofgaard og Mathea Henriette To/ølke, begge født ca. 1790.Ambrosius er vel antakelig et barnebarn av Skjebergpresten Ambrosius H., 1713 - 1786 og Else Smidt, 1724 - 1782.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg mente dette kunne være den Ambrosius som var sønn av res.kap. Andreas Hofgaard og Mette Abigael Petersen, døpt i Skjeberg 03.07.1788. Faren kommer i så fall fra Nes på Romerike ( født 07.11.1756 ) og moren skal være født 30.01.1770. Om dette er den rette personer, skal vi tilbake til Elverum (Skjefstad) på Mette Abigaels mormors side. Videre er hennes stemor Elisabeth Cathrine Dahl, søster til min 2-tipp-oldemor.Det er kanskje litt sent, men det er født en Matthæa Henriette Tølke i Christiania 1796, døpt i vor Frelsers KirkeMen for all del, jeg har ikke kontrollert om det er riktig Ambrosius.Jeg kan også nevne at det er født en Matthæa Henrietta Tølke i Christiania 19.03.1796, døpt i vor Frelsers kirke 29.03.1796, datter av kjøpmann Adolph Henrich Tølke og Agnetha Samuelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.