Gå til innhold
Arkivverket

[#23328] Oppslag i bygdebok for Gloppen


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Lurer på om det er noen som har mulighet til å gjøre et oppslag under gården Solem i Gloppen. Så langt har jeg funnet at ekteparet Simon Anderson og Janniche Olsdatter som er på gården i 1801-tellingen har sønnen Morten. Og det er han som jegn arbeider med. Men jeg skulle også gjerne vite mer om forfedrene til Simon og Janncihe. Jeg regner med at foreldrene til Simon er Anders Simonson og Helge Andersdatter. Og jeg tror at foreldrene til Anders Simonson er Simon Anderson og Syneve Nilsdatter. Men jeg skulle gjerne ha vist hva som står i bygdeboka.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Bandet om Hyen er dessverre ikkje så informativt som dei seinare banda av bygdeboka for Gloppen. Brukarrekkja på bruk nr. 1 startar med Anders Simonson Solheim, d.36 åg 1758, som hadde fått skøyte av broren Abel i 2739. Gm Helga Andersdtr Solheim, d. 90 åg 1801. Neste er Simon Andersson (Helgasimon) d. etter 1801, sk 1767, gm Janikke Olsdtr, d. etter 1801. Meir er det dessverre ikkje å finne i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.