Gå til innhold
Arkivverket

[#23346] Etterlysning: Marie Johannesdatter fra Ringsaker f.1839


Gjest Asgeir Kløven
 Del

Recommended Posts

Gjest Asgeir Kløven

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om denne personen. Hun kom til Hitra som tjenestepike, fikk en datter, dro deretter videre til Frøya og giftet seg og fikk 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asgeir Kløven

Nei, jeg har ikke andre fakta enn det jeg skrev i mitt føste innlegg. Finnes det noen utflyttede +- noen år? Hvilke kilder bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Stemmer det. Det er flere som reiser fra Ringsaker men ikke nordover. Jeg bruker kirkebok fra Ringsaker.Maa sjekke ekteskap m.mer for Maria Johannesdatter for aa eliminere.Er i USA naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Asgeir !Maria ble født 25.10.1833 på plassen 'Harkerud' Ringsaker. Foreldre: Johannes Johnsen, Tjerneie,f.1787 og Ingeborg Pedersdt.f.på gården 'Haagenstad' Ringsaker f. 29.12.1799. Familien meldte flytting til Norrlandet 13.04.1839 og bosatte seg på Vikstrøm. Hitra. Der fikk de datteren Petroline, f.20.07.1839. MVH Ole Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Asgeir! Maria sin mor,Ingeborg Pedersdt. hadde flere søsken og jeg har funnet endel etterslekt, men dette kan vi vel ta opp når vi treffes i.forb. med slektsstevnet. Maria hadde en bror, Peder,f.11.01.1836, men han fulgte ikke med til Hitra.Det er derfor mulig at han var død da de flyttet. Jeg har imidlertid ikke funnet døsfall på han i kirkeboka for Ringsaker. MVH Ole Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Litt mer data her. Maria ble IKKE født på Harkerud men på Søndre Mesna. Hennes bror Peder ble født på Harkerud 11/1-1836 med døde 1/10-1838 bgr.19/10-1838 Brøttum. Johannes Johnsen f. Tjerneeie,46, enkemand gift 10/1-1833 med Ingeborg Pedersdatter 33 Brække, født på Haagenstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.