Gå til innhold
Arkivverket

[#23359] Foreldrene til Niels (Lund Fasting) Falch?


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Niels (Lund Fasting) Falch er f. 1828 Førde (d. 31.12.1911 Bergen) og må være gift med Christiane Antonsdatter f. ca 1833 Førde. De får i hvert fall 8 barn sammen. Niels er skrædder. Jeg finner en Niels Johanes Joachim Falch og Julana Maria Dahl i Bergen som kanskje kan være foreldrene, men finner ingenting som bekrefter dette. De to første barna til Niels er født i Kinn og resten i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Rettelse, ny feil kommer :-)Hansine (f. ca 1858) og Anne (f. ca 1860) er født i Kinn, så får de Karl Johan (f. 1861) som er født i Bergen, så får de igjen to døtre Ane Petrikke (f. 1863) og Frantsiska (f. 1864) som er født i Kinn. Så får de resten av barna i Bergen, Nicholine Kristine (f. 1868), Carl Johan (f. 1871) og Edel Margrethe (f. 1877).mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Anita.Det har vært mange debatter om Falch slekten her. Søk etter FALCH øverst på denne siden. Kanskje finner du noe på de debattene som allerede har vært.Har funnet en vielse på fs, kan det være denne tro ? Vielse 2 des 1858 i Svanø Sogn og fjordane. Nils Falch og Christiane Anthonisen. Hans far: Hans Falch. Hennes far: Petter Anthonisen.På Kulturnett Sogn og fjordane har jeg funnet:I år 1858 flyttet Christiane Peterd, bustad: Ausevik, ugift, fra Fane til Kinn. Merknader: Attest 15.11.1858 fra Krog. Født Undal. For å giftes med Nils Falch.I år 1857 flyttet Nils falch, bustad: Ausevik, yrke: skreddar, fra Fane til Kinn. Merknader: Attest 15.11.1858 fra Krog. Født i Førde.Kanskje ikke så mye nytt, og kanskje hadde du dette. Falch slekten er tydeligvis stor. Jeg har en slektsbok, som inneholder mange Falch navn, men desverre ikke den du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Tusen takk for opplysningene. Ut i fra dette kan det se ut som om jeg finner faren Hans Falch på gården Waagene i Kinn i 1801 som sønn av Petter Falch Wagene, og han står det litt om i denne debatten 9572 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Hej Anita Særvold Johannessen! Hans Arentz Falch født i Vaagene ved Svanøen 12.10.1796 døbt i Kinn kirke, konfirmeret i Førde. Rorskarl ved Toldboden i Bergen død 01.11.1874 , boede 11-144 gift 1. gang 17.06.1830 med Nicoline Sophie Fasting født 1813 død 07.07.1845 Nykirkens sogn. (datter af kaptajn Nils Lund Fasting, født 1777 død 09.09.1813 i Drammen og Kathrine Flüg) 6 børn. Gift 2. gang med Bertha Antonisen Vath fra Lindesnes født 1829 død 1910. Hun var en søster af sønnen Nils Lund Fasting Falchs hustru.Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.