Gå til innhold
Arkivverket

[#23364] Bing Dreyer


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

På FS finner jeg Christian Oluf Munck Grønbek Dreyer, f. 8/4 1848.Er det noen som kjenner til hans bakgrunn ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

På FS finner jeg at Christian D. giftet seg 1875 i Hadsel med Hanna Marie Sellelie, og at hans far het Vilhelm Bing Dreyer. Dermed fant jeg ham i 1875 LenkeI FT 1875 finner jeg videre en enke Bergite Sophie Dreyer f. Grønbeck (født 1815). Hans mor? På FS finner jeg (ved foreldresøk) Christian døpt i Hassel 1848 - foreldre Vilhelm Dreijer og Birgitte Sophie Rener Grønbeck.Jeg finner ikke Christian Dreyer i FT 1865, men hans mor er enke og bor i Hassel.Mvh Astrid fra Trøndelagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk for hjelpen med koblingen til Grønbech-slekta, den skulle nå være grei.Det er flere forekomster av (slekts)navnet Bing Dreyer/Drejer i Nord-Norge rundt 1800. Vilhelm tilhører vel samme selkta.Kjenner noen denne koblingen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Var det så enkelt ? Hvorfor har jeg ikke funnet den ? (; 0[Takk skal du ha, du har reddet dagen for meg. Det er nok noen håndgrep jeg må lære meg.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.