Gå til innhold
Arkivverket

[#23375] Ole Ananiasen og Ida Eliasdatters familie på Gravdal i Førde. Deres dåp. hvor?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har forsøkt å finne ut datoen for Ole Ananiasen Gravdal og hans kone Ida Eliasdatter sine barn, men finner de ikke i Fylkesarkivet for S.og Fj.. Hvorfor?Iflg. FT 1865 hadde de i alle fall 6 barn født mellom 1845 og 1865.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Der er store huller i registreringen av kirkebøkene i Sogn og Fjordane.Det er nok grunnen til at du ikke finner barna født/døpt.På FamilySearch IGI fant jeg imidlertid dette.Antonette født 06.09.1846Andreas Martines døpt 03.12.1848.NB.døptAnne Marie født 28.04.1852Oliane Birgitte født 12.03.1856Elias Olai døpt 04.05.1860 NB.døptNicoline Andrea født 25.04.1862 Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha, Rune for svaret!Ja, jeg skjønner at der er store hull, for jeg fant ingen på gården Gravdal.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Rune sine opplysninger stemmer med det som står i bygdeboka for Førde, men i tillegg kan jeg opplyse:Antonette ble i 1868 gift med John Andreas Larsson FossenAndreas Martinus ble gift i 1874 med Engela Rognaldsdotter AngedalAnna Mari ble gift i 1877 med Ole Andreas Andersson SteenOlianna Bergitta ble i 1876 gift med Ole Madsson Åsen (de ble neste brukere av Gravdalen 1880-1885 - bruk 2 til 1890)Elias Olai ble gift i Bergen i 1889 med Ragnhild Johannesdotter AksdalNikoline Andrine var heime på Gravdalen i 1900.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha Odd!Jeg har funnet disse barna i Bergen: Olga, f. 1892; Erling, f. 1894, Gudrun, f. 1897 og Halvarda, f. 1900.Men der står vel ikke noe mer i Bygdeboken om barna til Elias og Ragnhild? Jeg finner også en Elias Olai Olsen død i Bergen 14.2.1946 som jeg regner med må være han!??Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk igjen!Dødsdatoen for Elias Olai i Bergen er 14.2.1946. Nå leter jeg etter kona, men det er verre. Der er mange Ranghild Olsen og Johannesdatter, derfor er det vanskelig å vite hvem av de det er.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.