Gå til innhold
Arkivverket

[#23376] Kaisa Simensdatter f.1839 sverige


Gjest Hedvig Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Hedvig Johansson

i digital arkivet år 1865 hittar jag denna Kaisa simensdatter, 26 år, tjänstepiga, hon är bosatt på gården Sjöbraenden, södre Odalen, Hedmark. Jag kan inte hitta henne 1875 i digital arkivet. Är det någon som vet vad som hände denna Kaisa, åkte hon till amerika eller var tog hon vägen? Sen undrar jag om någon kan förklara för mig om en person som bodde i Hedmarks fylke emigrerade till amerika, åkte då dessa personer från Oslo eller var var närmaste hamn för de? Hälsningar Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Det er ikke noen teling (!) for dette område her på DA for 1875 (kun noen få områder av lande). Legger til en : LenkeHun har ikke flyttet tilbake til hjemlande siden da? hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig Johansson

Hej Egil! Tack för ditt svar. Hon verkar inte ha farit tillbaka till sverige utan det verkar som hon emigrerade till usa. Hälsningar Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Är du säker på at hon emigrerade? Jag hittar en (och bara en) Kajsa med korrekt ålder og födelseort (Sverige) i Södra Odalen i 1900-tellingen. Hon är gift Nilsen (och Nilsdotter kan vara avskrivarens misstak)???LenkeÅtminstone ett förslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig Johansson

Tom och Carsten, jag tackar så mycket för alla tips. Tyvärr så blir jag bara mer förvirrad *ler*, Hon som hette Cajsa 'Nilsdatter' ska ju vara född i värmland och det ska min Cajsa också vara och åldern stämmer ju ganska bra också. Det blir till att klura på alla dessa uppgifter. Jag tackar så jätte mycket än en gång. Hälsningar Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.