Gå til innhold
Arkivverket

[#23390] Innvandring til USA


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

Mellom 1850 og 1870, vet ikke nærmere, reiste Søren Hansen f. 1826 med kone Inga Andersdatter og 2 barn og foreldre til Søren - Hans Sørensen f 1795 og Guro Johannesdatter til USA. I 1880 Census bor de Orleans, Winneshiek, Iowa. Barna het Annie (26) og Hans Hanson 24), Birthpace NOR. Hans Sørensen hadde skiftet navn til Hans Hanson. Inga het Enga. Guro var død. Hvordan kan jeg søke videre på denne slekten? Fant ikke utreise. Det er nevnt census 1910 og 1920?Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Jeg synes du skal gjøre noen flere undersøkelser her i steinrøysa først.I kirkebøkene for denne tiden vil du sannsynligvis finne utflyttingen til Søren og familien. Den er grei å ha når man skal lete.Så er det noe som er helt vesentlig, det er fødselsdatoer til familien, særlig med de navnene som det opereres med.Så til sist, hvor i Norges lange land bodde denne familien? Det er og ganske vesentlig for å kunne finne en utreise - om de dro fra Trondheim, Bergen, Oslo.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Du har rett, Laila. Skal finne ut mer før jeg spør! Det nærmeste jeg kommer så langt er fødselsdato til Søren Hansen f. 1825-26 med kone Kristi (2. giftemål) og faren Hans Sørensen f. 1795 med kone Guro. De var forresten bosatt i Fjelberg, Hordaland. Jeg skal konsultere kirkeboka!Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.