Gå til innhold
Arkivverket

[#23395] Peder Andersson Sandvold (1834-1907) frå Tolga til Minnesota - men kvar var han?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Peder Andersson Sandvold vert oppgjeven fødd i Tolga i 1834 (dato ukjend) og skal ha utvandra ''i ung alder'' til Jackson Co., MN der han gifte seg 6.2.1875 med Andrina Thompson (1854-1945) frå Hafslo (Luster) i Sogn. Peder døydde i 1907 i Cavalier Co., ND.Kan nokon hjelpa meg identifisera denne Peder Andersson?Ein annan Sandvold som budde i Jackson Co., MN, hadde beviseleg opphavet sitt frå Stange, og sidan det ikkje finst nokon gard Sandvold i Tolga, lurer eg på om her kan vera ein feil? Kanskje ogso Peder var frå Stange?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det finnes Sandvoldgårder i Tynset, nabobygda til Tolga.I census 1880 (Jackson MN) var Peter H Sanwald 40 år, Andrena 26 og datteren Etta O 6 1/2. Alderen hans er angitt noe høyere enn det fødselsår du oppgir. Mellombokstaven H står kanskje for et fornavn nummer 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

I 1900 census for Belmont Twp, Jackson Co, MN, finner vi fødselsmåneden for Peder. han var f. i Norge i May 1834. Andrine var og f. i Norge i Januar 1854. Andrine hadde forresten f. 8 barn, bare 4 var i live i 1900Peder immigrerte i 1870, så han var nok ikke så ung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

En annen ting, i original 1880 census står det Peter A Sanwald, ikke H.Det er egentlig bedre å søke via Familysearch på 1880 census. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att nok eit ''gamalt'' tema, som enno ikkje er løyst. Kanskje det let seg gjera no då kyrkjebøkene er komne på nettet?Peder Andersson Sandvold, oppgjeven fødd i Tolga i mai 1834, skal ha utvandra til Amerika i 1870.I Tolga finst ikkje gardsnamnet Sandvold, og ingen Peder Andersson er fødd der i perioden 1833-1835.Eg har òg søkt gjennom 1833-1835 fødde i Tynset, men utan resultat.Og so har eg søkt gjennom Stange og finn ein som KAN vera aktuell: Peder Andersson fødd i Ottestad sokn 13.4.1835 som son av husmann Anders Larsson og kona Bertha Pedersdotter under Allungstad (Lenke). Det finst eit bruksnamn Sandvold i Stange, men kvar ligg det bruket? Kan det vera under Allungstad?Elles står eg ''bom fast'', men kanskje einkvan har eit godt tips å komma med?Eg takkar på ny for hjelpi med dette problemet!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Jeg har ingen løsning på denne julenøtten, men her er i alle fall noen opplysninger om den Peder Andersen du nevner i Stange: Han flytter i mars 1852 til Christiania 'for å søke tjeneste'. Der blir han kjent med Marthe Marie Thoresdatter fra Modum. De gifter seg 28.12.1863 i Stange og får ihvertfall 3 sønner. Martinus (f. 1861 i Christiania), Ludvig Theodor (f. 21.4.1864 i Stange) og Bernt (f. 6.8.1866 i Stange). De bor på ulike husmannsplasser under Vie-gårdene i Stange. Hva som skjer etter 1866 er ukjent for meg.Når det gjelder navnet Sandvold, er det utskilt en plass med det navnet fra gården Tønsaker i Stange den 17.12.1865. Navnet finnes imidlertid som bruksnavn flere steder i Hedmark. I 1886-matrikkelen finner vi Sandvold i Nes, Vang, Furnes, Romedal, Ottestad, Stange, Trysil, Åmot og Tynset. (Jeg har ikke hatt mulighet til å lete etter Peder alle disse stedene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Det finnes en Peder Andersen født i mars 1832 på Sandmælen i Tolga med foreldre Anders Johnsen og Olava Pedersdatter: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Tolga, Ministerialbok nr. 4 (1815-1836), Fødte og døpte 1832, side 75. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9226&idx_id=9226&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Peder Andersen Sandmælen finnes under utflyttede fra Tolga i 1853, se nr. 23: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Tolga, Ministerialbok nr. 6 (1852-1876), Inn- og utflyttede 1853, side 327. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8907&idx_id=8907&uid=ny&idx_side=-316>Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg klarer ikke å tyde hvor han drar. Han kommer tydeligvis tilbake til Tolga hvis dette er samme karen i ft. 1865 for Tolga:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Steinar og Randi for flotte innlegg! Eg har studert på denne Peder Andersson frå Sandmælen i Tolga, og er er etter kvart nesten overtydd om at det må vera han som utvandra til Amerika. Medlemslistene i kyrkjebøkene i Jackson Co., MN seier tydeleg han var fødd i Tolga, og fødselsdatoen hans, som du Randi fann, er ikkje i mars, men i MAI, 1832!So no står det i grunnen ''berre'' att å syna utvandringi hans i (eller kring) 1870!? Eg har søkt i utflyttingslistene for Tolga, men finn han ikkje der. Kanskje i skipslistene over Christiania...? Eller, som du Randi seier, kanskje bygdeboki kan stadfesta dette?Nok ein stor takk for ei (sannsynleg) løysing på eit gamalt problem. Eg er svært takksam!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Jeg har slått opp i Tolga bygdebok s. 199 og finner der brukeren Anders Jonsen g.m. Olava Pedersdatter med bl.a. sønnen Peder f. 1832 (Amerika). Denne Peder flyttet først til Alta i 1853. I kirkeboka som Randi viser til står det 'sammested' altså som foranstående som er oppført og flytte til 'Alten' som vel er det vi kjenner som Alta i dag. Så har han altså flyttet tilbake til Tolga hvor han er i ft. 1865. Hans nevø Anders Jonsen f. 1848 på Sandmælen er også oppgitt å ha flyttet til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marie Tollan

Ikke sikkert dette er en aktuell sak lenger, men kom tilfeldigvis over at denne Peder Andersen Sandmæl fikk tre uekte barn i 1866 (tvillingene Kjerstine og Berit 7.4. med Ingeborg Hansdt Østvang og Berit 16.12. med Marit Olsdt Sæterseggen), noe som vel kunne bli rimelig heftig i et lite og oversiktlig bygdesamfunn!Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8907&idx_id=8907&uid=ny&idx_side=-83>LenkePermanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takki til Steinar og Marie for dei siste innleggi om denne saki, som framleis er aktuell!Det var svært so spennande å lesa om Peder og borni hans i 1866, og eg er samd i at desse borni kan ha vore grunn god nok til å ''komma seg vekk'' snøggast råd... MEN, hadde han vore utvandra i 1866, so ville det vel stått ein merknad om dette ved dåpen av det tredje barnet...?Skal me tru han fór i 1867? Skipslistene for Christiania tek ikkje til før i juni 1867, og dei fleste som reiste det året, reiste vel før...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.