Gå til innhold
Arkivverket

[#23399] Oppslag i kirkebok, Brandvald Hedmark dåp 1897


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Har noen anledning til å hjelpe meg med å hjelpe en canadisk dame, jeg trenger å få bekreftet en dåp:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00422&variabel=0&postnr=672&fulle=true&spraak=e>LenkeEr dette Helga Elise som ble født ca 5. april 1897? Mor skal være Klara Othilie Helgesd. Hvem var hennes far?Moren er her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Helga Elise født 5. apr. 1897 Lie i Brandval, døpt i Brandval kirke 23. mai 1897. Far Unk. styrm. Ole Olsen i Kristiania ?, fødested Arendal f. 1870. Mor Pige gmd Klara Otilie Helgesen Lie f. 1875. Begges 1. leiermaal. (Dette fra kirkebokavskrift). Vil gjerne ha tilbakemelding om etterslekt. Mvh. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Heisann, Finn! Takk så mye for hjelp, du bekreftet min mistanke om et lite førekteskapelig krumspring.jeg sa 'canadisk' dame - det var jo helt feil, for damen bor i California! Men, det er jo ganske uvesentlig her.Jeg lurer fælt på - greier du å se om Frøken Klara - gift før 1904-1905 også?? Jeg greier ikke helt å overbevise den Californiske damen om at det kan hende det finnes en annen far til Helga enn den som emigrerte....Den som ble gift med Klara Othilie skal ha hett Ole Johannesen eller noe sånt, og når Klara emigrerte, het hun Johannesen, og var gift. Johannesen skal ha vært snekker.. og kalte seg Lunden i Aamerika/KanadaJeg har emigrasjons-opplysningen for Klara, men ikke for Ole J. Men ikke akkurat her, er på via mobil med lavt batterinivåLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Klara Otilie ble gift i Brandval kirke 15. des. 1901 m. snekker Olaf Martin Johannesen f. 27.10.1875 Øvre Langeland i Vinger. (Bodde kansje senere i det som hette Lunden under Øvre Langeland). Klara og Olafs sønn Kristian Johannes f. 8. jan. 1902 Lie i Brandval. Olaf Martin fikk attest 12. des, 1901. Olaf Martin hadde også et barn før han ble gift. Bergljot Ovidia f. 12. feb. 1900 i Kongsvinger. Mor Anna Martinsd. Ovesen f. 28. feb. 1882. Olaf hadde mange søsken, noen av de var gifte og bodde her i Kongsvinger. Er dama i California interesert kan hun kontakte meg. Hvor bor hun i Ca. ? Mvh. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Takk, Finn, tror du fortjener litt forgylling!!Jeg skal nå sende videre det du har fortalt, og få henne til å kontakte deg, lettere med direkte kontakt. Jeg vet hun er barnebarn av Helga Elise, men vet ikke hvor gammel hun er, eller hvordan hun reagerer på å få annen oldefar enn det hun har blitt servert.Tusen takk igjen!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Finn, kan du sende meg en e-post, Lnormann@c2i.net så skal du få masse fine opplysninger fra damen.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.