Gå til innhold
Arkivverket

[#23407] Skifter i Jølster?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg skulle gjerne vite hva som står i følgende skifter fra Jølster?7449 Ole Andersen Navnløs Jølster 16a 129 1807-18144866 Krispinus Andersen Navnløs, nordre Jølster 18 348b 1828-1836Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Andersen Navnløs Jølster 16a 129 1807-1814: Datert 9. juli 1810, til enken Brithe Ellingsdatter og barna Elling, Tollef og Ole, alle myndige, og Anders, 20 år, Jens, 14 år, Gunilde, 25 år, og Mari, 16 år.Krispinus Andersen Navnløs, nordre Jølster 18 348b: Datert 1. juli 1833. Det vises til testament datert 6. juli 1815 og konfirmert 27. februar 1816. Etter testamentet var arvingene avdødes stesønner Knud Rasmussen Aamodt, Peder R., Rasmus R., stedatteren Ingeborg Rasmusdatter, 'dattermannen' Ole Pedersen Bolset, og Anders Olsen Navnløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Enda en gang, hjertelig takk for hurtig svar, Yngve!Hvis jeg forstår det rett så hadde ikke Krispinus sønner men kun en datter? Og stesønnene og stedatteren må være Pernela Ellingsdatter sine barn med Rasmus Knutsen Åmot: Har jeg kanskje misforstått noe her?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.