Gå til innhold
Arkivverket

[#23415] Elen Anna Petter Selandersdtr. Woland konf. 1819,Inderøy


Gjest Kirsten Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Holterud

Hun ble døpt i 1804 i Vor Frue kirke i Trondheim, der hennes foreldre, Hattemagersvend Peter Zelander og Pigen Elen Engstrøm, giftet seg året før. Senere er familen i Stod, der faren døde i aug. 1808. Elen Anna giftet seg først med Ole Pedersen Qvistad. De fikk tre barn og han døde i 1834. Året etter giftet hun seg med Eric Ericsen Aalberg. Men hvordan havnet hun på Woland (Vollan/Voland)? Jeg har tenkt meg at moren giftet seg med en som bodde på eller hadde annen tilknytning til gården, men har ikke hatt anledning til sjekke dette. Kan noen hjelpe?Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Hei,du har en teori om at mora giftet seg med en som bodde på, eller har tilknytning til Volan i Inderøy.Jeg har registrert vielser i Inderøy tom. 1816 - og finner ingen som kan passe på Elen Engstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Holterud

Hei og takk for svar. Ved den omtalte konfirmasjonen var Elen Annas foreldre Petter Selander og Elen Ellingsdtr. Woland. Moren må jo også ha bodd på Volan. Siden Elen Anna giftet seg med odelsgutten på Qvistad, regner jeg med at hun ikke var tjenestejente el. lign.Hilsen Kirsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.