Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Alsaker

[#23422] Thorvald Thorvaldsen og Anna Katrine Thorvaldsen

Recommended Posts

Gjest Geir Alsaker

Thorvald Thorvaldsen (født 1864 i Fredrikshald ?) og Anna KatrineThorvaldsen(født Vraalsen i 1870 ) var gift i Bergen. Anna Katrine Thorvaldsen døde 16.mai 1934. Jeg har problemer med å finne opplysninger om disse to, spesielt Thorvald Thorvaldsen. Han skal så vidt jeg vet ha vært dampskipstjener. Er det mulig å finne opplysninger om når han døde,, arvinger m.m. Med hilsen Geir Alsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Stuert Thorvald Mathias Thorvaldsen var født i Molde 28. mars 1868, giftet seg i Bergen 28. juli 1895, ble enkemann 10. mai 1934, og flyttet fra Bergen til Molde 15. mai 1943 - adresse der Fannestrandv. 12. Attest for flyttingen ble utstedt 19. juni 1947, da Thorvald M. Thorvaldsen fortsatt bodde i Molde. Da nærmet han seg 80, og jeg vil tro at man vil finne ham død der.Da konen døde i Bergen er det vist til gjensidig testament av dato 28. oktober 1924. De hadde nok ikke barn.I 1900 var det 2 Thorvald Thorvaldsen i Bergen. Stuerten fra Molde, gift med Anna Katrine, er å finne her: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Alsaker

Jeg takker så mye for svaret som har bidratt til å komme inn på riktig spor.Med vennlig hilsen Geir Alsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive