Gå til innhold
Arkivverket

[#23422] Thorvald Thorvaldsen og Anna Katrine Thorvaldsen


Gjest Geir Alsaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Alsaker

Thorvald Thorvaldsen (født 1864 i Fredrikshald ?) og Anna KatrineThorvaldsen(født Vraalsen i 1870 ) var gift i Bergen. Anna Katrine Thorvaldsen døde 16.mai 1934. Jeg har problemer med å finne opplysninger om disse to, spesielt Thorvald Thorvaldsen. Han skal så vidt jeg vet ha vært dampskipstjener. Er det mulig å finne opplysninger om når han døde,, arvinger m.m. Med hilsen Geir Alsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Stuert Thorvald Mathias Thorvaldsen var født i Molde 28. mars 1868, giftet seg i Bergen 28. juli 1895, ble enkemann 10. mai 1934, og flyttet fra Bergen til Molde 15. mai 1943 - adresse der Fannestrandv. 12. Attest for flyttingen ble utstedt 19. juni 1947, da Thorvald M. Thorvaldsen fortsatt bodde i Molde. Da nærmet han seg 80, og jeg vil tro at man vil finne ham død der.Da konen døde i Bergen er det vist til gjensidig testament av dato 28. oktober 1924. De hadde nok ikke barn.I 1900 var det 2 Thorvald Thorvaldsen i Bergen. Stuerten fra Molde, gift med Anna Katrine, er å finne her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.