Gå til innhold
Arkivverket

[#23428] Jakob Markus Antonsen eller Marius Nilsen f. 1889 Østre Toten


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Han hadde navnet Marius Nilsen da han giftet seg ca 1916 med Martha Elfrida Gustava Monsen (f. 1892 i Kristiania). Marius og Martha bodde i Drøbak, men Marius flyttet etterhvert til Bjørkelangen hvor han døde engang før 1980. Marius hadde en søster Petra Antonsdatter f. 1885 Østre Toten. Er det noen som har noe om foreldre eller søsken her?Anne Sagflaat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

På familysearch finnes:Martha Elfsida Gustava Monsen f. 6 sep 1892, død 7 apr 1976.Marius Nilsen f. 24 sep 1889 toten, hedmark, død før 1980.De giftet seg ca 1916.Egen anm: Martha står skrevet med Elfsida, du skriver elfrida og skulle jeg gjette, så er det kanskje elfrida som er rett. Det står ikke hvor hun er født, kun dato. Det står heller ikke hvor de giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sagfllat

Jeg har daat omkring Martha Marius, dvs, vielse og alle barn. Infoen har jeg fra deres datter og jeg har også personlig møtt Martha. Martha har jeg også foreldre osv. Det er denne Marius som er mysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Noen person kalt Marius Nilsen har jeg ikke idetifisert, men Jakob Markus Antonsen er funnet, født 25.09.1889 på Håjen i Ø. Toten. Foreldrene het Anton Nilsen og Josefine Marie Evensdatter.Anton og Josefine Marie hadde også ei datter Emma f. 05.01.1879 (utenfor ekteskap, Anton kalles da 'Strafhus'?, og Josefine Marie for Larsbakken. De hadde også (som nevnt i spørsmålet) ei datter Petra Amalia f. 31.01.1885 på Skjølseie, Ø. Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.