Gå til innhold
Arkivverket

[#23455] Mer om Østfolkslekt fra Sverige


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

Viser til tidligere innlegg i brukerforum Lenke Det er et stort mysterium hvor familien Persson er blitt av. Laura Kristine vet jeg det meste om. Men Emilie Marie Samuelsdatter og foreldrene Samuel Persson og Cajsa Samuelsdattter er vanskelig å finne. Det jeg har funnet ut er at Laura ble konfirmert i Tune i 1874, og at faren arbeidet på Hanestad på den tiden. men bopel til Laura var i kirkeboka Tøcksmark Sogn i Sverige. Det er næliggende å tro at mor og barn flyttet tilbake til Sverige. Geir Kvarmshaug Berntsen, Løvenskjold hjalp med husfohøropplysninger i 1860. Har du husforhør i Tøcksmark på 1870 tallet? Finnes det database på nettet for svensk telling i 1890?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Det tar jeg imot! Aktuelle navn: Emilie Marie Samuelsdatter f. 28.1.1863, Cajsa Danielsdatter f. 1821, Samuel Persson/Petersen f. 1834 og August Svendson f. 14.8.1853.Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

siden du nå vet hvor i Sverige dine kommer fra, kan du jo bestille inn kirkebøker osv på fische til biblioteket ditt.Det er mye jobb å lete i husforhør, så du bør nok nå ta deg tid til å høre på biblioteket.Evt. kjøpe et månedsabonnement og forske selv på www.genline.se. det koster bare 295,- og på en måned bør du greie å finne det du lurer på.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

HeiHar ikke noe konkret enda. Jeg finner 2 stk Cajsa Danielsdotter født i 1821, 2 stk samuel persson f 1834 og 1 stk samuel petersson f. 1834.Det vil hjelpe mye for søket om du har annen info også, f.eks: navn på foreldre (en eller begge), fødselsår/sted på foreldre, fødested på den du søker, navn på søsken til den du søker, yrke.Om du kjenner til en eller flere av disse opplysninger vil det være lettere å finne evt rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det ser desverre ut som om ingen av de personene passer til de du søker. Heller ingen med tilknytning til Töcksmark. Så det spørs om rådet fra Laila blir det beste. Men, jeg søker gjerne igjen om du kommer på noe nytt. Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Takk for viktig hjelp, Anne Lene! Det kan tyde på at vi ikke kommer stort lenger m.h.t. Emilie Marie og foreldre. Når Emilie ikke spores i FT1900 eller svFT1890 kan dødsfall før det være en aktuell utgang. Men det var et forsøk verdt..Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.