Gå til innhold
Arkivverket

[#23473] Faddere søkes til Syversen-barna fra Kristiania.


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jfr tema 12900 og tema 12939Martin Syversen, bybud i Kristiania og hustru Hanna Mathea Markussen fikk en rekke barn. Nå søker jeg deres faddere.Barna er;-----Hilda Syversen født 17.09.1883. Døpt i PetrusSigurd Marius Syversen, født 04.12.1881, døpt 10.04.1882 i Vor Frelsers kirke.Jensine Amilie Syversen, født 23.01.1878, døpt i Paulus 22.04.1878.-------Det var flere barn som jeg ikke kjenner menigheten til;Einar Syverts 1887 Chra.Albert Syverts. 1889 Chra.Harald Syverts.1891 Chra.Sværre Syverts.1893 Chra.-----Jeg forsøker å finne faren Martin Syversens familie, og håper derfor at barna's faddere kan gi meg svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Paulus- og Petrus-filmene er både utydelige og har en skjønnskrift som gjør at jeg ønsker meg tilbake til 1600-tallet, så med litt forbehold;JENSINE AMALIE: Madame Karen Hansen, Pige Maren Pauline Jensen, Snekkersvend Johan Hansen, Vognmand Jens Markussen.SIGURD MARIUS: Arbeidsmand Jens Markussen, Kjørerkarl Kristian Markussen, Kone Andrine Hansen, Kone Pauline Hansen.HILDA MARIE (døpt 30.12.1883): Kr. Markussen Vognmand, M. Solberg Bybud, Gina Jensen Kone, Anna Markussen Pige.(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tusen takk Geir!! Hmmmm jeg hadde håpet at fadderne skulle avsløre Martin's familie, men det ser ikke slik ut. Jeg får heller konsentrere meg om å finne Martin og Hannas giftemål.Enten er familien hans død, eller så bor de utenfor Kristiania vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ifølge folketellingen 31.12.1885 (når familien bodde i Göteborg Gade 51) var Marthin Syversen født i Spydeberg 1849, Hanna Jensen (!) i Aker 1858 mens barna var født i Christiania; Jensine (1878), Jørgen (1879), Sigurd (1881), Hilda Marie (1883) og Ana Mathilde (1885).Det er ofte småfeil i folketellingene i 1883 og 1885, men i hovedsak pleier den å være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du er en knupp!! Da fikk jeg avkreftet mine antagelser om at denne Martin var av en sjømannsslekt fra Sørlandet......... nok en østfolding altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

På Familysearch finnes en Martin Syversen, dp. 14. oktober 1849 i Spydeberg, foreldre: Syver Thoresen og Gunild Marie Haraldsdatter.Videre fant jeg:Thorer, dp. 20. mars 1845 i Spydeberg, foreldre: Syver Thorersen og Maria Haraldsdatter,Gunhild Helene, dp. 11. okt. 1846 i Spydeberg, foreldre: Syver Thorersen og Maria Haraldsdatter,Hans Jacob, dp. 12. des. 1847 i Spydeberg, foreldre: Syver Thorersen og Gunild Marie Haraldsdatter,I FT 1865 finner vi Syver Thorersen sammen med sønnene Thorer og Hans J., men med ny kone, Marthe Andersdatter: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60123&variabel=0&postnr=942&fulle=true&spraak=n>LenkeSom tjenestedreng finner vi Martin Syversen her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.