Gå til innhold
Arkivverket

[#23480] Canada - Gilbert Marius Stein (f.1896 i Osen, Sør-Trøndelag)


Gjest Torill Aasegg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Aasegg

Jeg har etter et par års (!) leiting funnet ut at en av brødrene til min oldemor reiste til Canada. Han reiste 21.juni 1927 med skipet Bergenfjord, og gikk i land i Halifax på Nova Scotia. Men der slutter alle spor... Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor det ble av Gilbert Marius Stein? Om han ble gift der, og om han evt har etterkommere...? Alt er av interesse! mvh Torill Aasegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torill Aasegg

Finnes det egentlig noen god oversikt over slekts-sider i Canada? Jeg har sett litt på de på Cyndi's list, men jeg klarer liksom ikke finne jeg er fornøyd med... Hva med folketellinger...? Han jeg prøver å spore opp er jo såpass 'up ot date' at jeg kanskje finner etterkommere i telefonkatalogen(e) der borte, men hva er url'en dit...?Alle tips og råd mottas med takk! mvh Torill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, du har antagelig funnet dette:Gilbert A. Stein, Age: 31, Norwegian, Date of arrival: 1927/07/01, Port of arrival: Halifax , Nova Scotia, Ship: BERGENSFJORDMen hva med denne?Harald Stein, Age: 17, Norwegian, Date of arrival: 1927/04/30, Port of arrival: Halifax , Nova Scotia, Ship: BERGENSFJORDKan det være at Gilbert reiste til en yngre bror...?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Jeg var klar over hvor han kom i land ja, og hvilken båt han reiste med. Ikke umulig at han skulle til en av søsknene sine, men de dro til Wisconsin i USA... Det er ei gåte å finne etterkommere til en av brødrene til Gilbert også, men det får bli en annen tråd ;) Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh Moe

Søkte bare for morro skyld på Gilbert Stein+Canada og fant en advokat. Sende en mail til han og kanskje det er full klaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Hvor søkte du da...? Ikke umulig at han kan være oppkalt etter f.eks. bestefaren, så det er helt klart et spor jeg skal prøve å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.