Gå til innhold
Arkivverket

[#23482] HOOPOLDØ,GULBRANDSØ,LANDSVIK,FROMEREIDE?


Gjest Karina Huseby
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Huseby

Hei! Prøver å finne slekninger fra Hoopoldø/Gudbrandsø. Har til nå funnet: Marthinus Thomassen Hoopoldø f.1847 g.m.(1892) Ingeborg Thorkelsdt. f. 1857 født på Fromereide. De fikk sønnen Anthon Tobias f. 11.12.1893 døpt 21.1.1894. Ingeborgs far: Thorkel Larsen fra Fromereide.Martinus far:Thomas Olsen f. 1811 født i Landsvik bodde på Gulbrandsø døde 1894.Har du slekt her og kan fortelle litt om stedene?? eller kan noen hjelpe meg å finne ut hvordan jeg finner fler slektninger fra disse bakover i tid, hvilke kirkebøker må jeg se i?Hvilken kommune er det snakk om-Herdla/Hosanger? Er ikke noe kjent på disse trakter:o) På forhånd takk!MVH Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karina Huseby

Hei John thomas foreldre stemmer ikke tror jeg.de to nederste personene er født i 1843 og 1834 og da kan de ikke ha en sønn født i 1811.ville bare si fra:o)mvh kh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er ekteskapet mellom Thomas sine foreldre.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Mangfoed&variabel=0&postnr=5618&fulle=true&spraak=n>Lenke Ved dåpen til Thomas er morens farsnavn oppgitt til Thomesdtr, men det korrekte er Olsdtr.Hun står oppført som Olsdtr. ved dåpen til de øvrige barna de fikk.I 1801 er Ole Stephensen i tjeneste på gården Landsvig.LenkeHer er dåpen til Margrethe Maria Olsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Huseby

Hei takk skal dere ha! Rune, nå har jeg fått tilsendt bygdebøker for Jølster, Birkelid, Naustdal, Gulen, Innvik og Davik m.fl. Da har jeg virkelig noe å bryne meg på til uka. Detta er skikkelig morro, mye takket være engasjerte og hjelpende sjeler som deg.mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.