Gå til innhold
Arkivverket

[#23500] Siri Johannesdtr. Vaaga - Ole Østenson Saaeim


Gjest Kjetil Fjogstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Fjogstad

Jeg står litt fast her.I 1841 ble Ole Johannes Olson Vaaga født på Avaldsnes, Karmøy. Jeg mener å ha funnet hans foreldre i avskrift av Kirkebok, hvor det er oppgitt en Ole Johannes født 23/8-1841, u.e., mor Siri Johannesdtr. Vaaga og far Ole Østenson Saaeim fra Tune Prestegj. Tune Prestegjeld har jeg funnet i Sarpsborg, men ikke gårdsnavnet. Siri har jeg ikke funnet i verken bygdebok eller folketelling.I 1871 gifter Ole Johannes seg i St. Petri Kirken i Stavanger, med Margrete Jonsdtr. Hemnæs. Hans fars navn er da oppgitt til Ole Østensen Vaage.Er det noen som kan hjelpe ?mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Fjogstad

Når jeg var på Statsarkivet i dag og leste i kirkeboken (originalen), så leste jeg fødestedet til Ole Østenson som 'TIND' prestegjeld og ikke Tune som er oppført i avskriften.Så det er ikke sikkert at dette er et blindspor.Men jeg kan ikke finne gården Saaheim verken i 1801 eller 1865 tellingen ?mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Kjetil :)Se hva Mary Farrel, Sacramento svarer meg nr.20 - innlegg 21369. Kanskje det er her du må lete.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Farrell

Ole Øysteinson Saaheim, b. 10 Nov 1816 to Øystein Olson & Gunnhild Tovsdtr Saaheim.While he does not appear on the Dal,Tinn removals list as ever leaving Tinn, this is surely the father you are looking for.In 1842 Ole married Liv Olsdtr Veset and they emigrated to America in 1860 with children, Gunnhild, Ole & Aslaug. They went to Ridgeway, IA, and later to South Dakota.The webmaster for Telelaget of America, Gene Estensen, descends from Ole's brother, Tov Øysteinson.Here's Telelag's website:www.telelaget.com/Mary Farrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Øystein Ask

Er problemet Siri Johannesdatter Vaaga løst de siste 5 år? Der er vel hun som i 1847 ble gift med Johannes Hanssen under Fosen i Avaldsnes(Avaldsnes II, Fosen AO57)? Er alltid i tvil om det er umaken verdt å se på eldre ubesvarte tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.