Gå til innhold
Arkivverket

[#23501] Amerika, Wisconsin, Marinette: Johan Eggan, f. 1850, utv. 1882 fra Trondheim


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Fikk spørsmål fra en bekjent om hvor det ble av Johan Rasmusen Eggan, f. 1850, Rennebu, Sør-Trøndelag. Han reiste fra Trondheim i 1882.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=30896&fulle=true&spraak=n>LenkeHar prøvd å søke på Ancestry.com, men jeg har ikke abbonnement så jeg får ikke sjekket om hva det står. Fannt noe på Johan Eggan som jeg gjerne skulle sjekket. (Se lenken nedenfor). Er det noen som kan hjelpe meg her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Glemte å skrive hvor han er oppført utvandret til - Peshtigo, Wisc.. Etter det jeg kan se skal det være i Marinette county.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Inger, i'am not so sure of what your asking, but i've found him--fer sur(well almost)-- in the 1910 and 1920 census; Chippewa county, Colburn post office(he farms). Married a SWE, only 1 of 4 kids survives(1910), an 8 yr old girl. Do you have census access? I have not looked at 1930. In 1920 Gertrude has already left home. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Info about Ida C. ?, born Jan 1860, might be found via her childrens death certs; Richard, born aug 1898 and Gusta(?, hard to read), born Dec 1899 are both gone by the 1910 census. ..and were the only 2 born in the 1890's per the 1900 census. They live at the same place; but indexed as Eggen; he was born Nov, 1850? ...perhaps WI genweb or Vesterheim (Madison, WI) can help. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Hello RogerThank your very much for you effort.I am searching Johan Rasmusen Eggan, born 1850 in Rennebu. In the first link in my first entry he is mentioned when he left Trondheim. He left for Peshtigo, Wisconsin.I do not have census access, so I wondered if anyone could check what I found at ancestry.com could have anything to do with the person I search. Without access you only find names, but no more information. Therefore I am not able to understand anything about the names you mention either.Best regards Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Inger,Jeg forsker på norsk slekt i Marinette, og har selv stor slekt der. Jeg er opptatt nå og har ikke tid, men kommer tilbake. Det virker som om Eggan ikke slo seg ned der for godt ?Kåre Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg venter i spenning, Kåre Petter. Hans slektninger her i Norge har ikke greie på hvor det ble av ham, så hvor han slo seg ned og hva som hendte ham videre er ukjent for dem. Takk for at du er villig til å sjekke når du får tid.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.