Gå til innhold
Arkivverket

[#23509] Jeg sliter, HJELP!!!!


Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Hei, jeg har vært her flere ganger, men jeg må tilbake en gang til. Det gjelder en slektning som utvandret fra Kristiansund den 8 mai 1907; Henrik Hansen Brustad. Nå har jeg, takket være en kunnskapsrik person i Kristiansund, funnet frem til at Henrik utvandret med skipet SS Tasso den 8 mai 1907, som gikk fra Trondheim, Kristiansund, Ålesund, Bergen. Stavanger - før den forlot landet med destinasjon Hull.Jeg har to spørsmål: Er det noen som vet hvordan jeg kan lete etter Henrik Hansen Brustad - videre etter at han ankom Hull.Skipslister har jeg ikke funnet. Jeg har fått vite, av samme kunnskapsrike person, at reisen videre gjerne gikk med tog til Luton. Men hvordan skal jeg lete videre????I Digitalarkivet står det at destinasjonen var Indiana.Det andre er; For at jeg skal klare å lete gjennom evt Henrik Hansen´ere i Amerika eller Canada, så må jeg vite når han er født. Her kommer de data jeg vet om ham;Henrik Hansen Brustad, født 1882 i Kvernes prestegjeld/Averøya - Kristiansund. Far var Hans Olsen Brustad, f 1848 på Ytterøya og mor Kari Olsdatter f 1841 i Skjåk. Henrik var sistefødte av totalt 4 barn. I FT for 1900 hørte han og faren under Bremsnes herred, gården Aarsten.Er det noen som kan forbarme seg over meg, og hjelpe meg videre å lete etter Henrik Hansen Brustad?MvhStig Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Jeg tror at det ville vært nyttig om du hadde oppgitt nökkelordene:Brustad, Kristiansund 1907da hadde du forhaapentlig fått bedre hjelp og spart tiden for alle oss andre som ikke er 'inne' på det feltet. Ikke minst det siste.Dette har vært påpekt av mange andre, men det trenger å gjentas og gjelder ikkke bare denne innsenderen. Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

og moralen i denne visa blir vel enda tydeligere med opplysningen om at dette mysteriet er oppklart på norwayheritage.com, der samme spørsmål ble framsatt med det etterlyste, langt mer opplysende temaet i headingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.