Gå til innhold
Arkivverket

[#23515] Anna Marie Andersdatter, Bergen, 1870-80


Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Anna Marie Andersdatter (Vebenstad) fødte i Bergen den 11 oktober 1881 en sønn; Leif Georg Ferdinand Bang .Han ble døpt den 20 samme måned. Han ble født på Fødselsstiftelsen i Bergen, og også døpt der.Anna Marie bodde da i Foswinkelsgade 5.Denne fødselene skulle være hennes andre leiemål.Anna Marie Andersdatter Vebenstad ble født 6 oktober 1855 i Kvernes (qværnes) prestegjeld.Jeg har en mistanke om at hennes første fødsel også kom til i Bergen. Noen mulighet for å hjelpe meg der??? Mulig det ble en dødfødsel eller at barnet ble gitt bort...Jeg har en 'mistanke' om at hun i FT for 1875 bodde i Store Strandgade 3, som Anna Andersen.Finnes det noen registre i Bergen over de som fødte i Leiemål?MvhStig Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved fødselen i 1881 står det at det var barnemorens andre leiermål, med to forskjellige, men det er ikke vist til første gangs. Vi hardessverre ikke fødselsjournalene fra Fødselsstiftelsen for 1881 - der ville hennes tidligere fødsel være omtalt.Det er nærliggende å tro at fødselen vinteren 1880 er den første, men adressen som oppgis av barnemoren er forskjellig, slik at vi ikke har grunnlag for en sikker konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Mortensen

Hei, det virker rimelig og anta at det henvises til riktig Anna. Min Anna var født i 1885, i Kvernes prestegjeld.Hun var jo relativt raskt ute med sin andre fødsel også...Når det gjelder Herr Bang, så er det jo merkelig at hverken mor eller far er oppgitt, men presten satte vel ikke pris på slike damer som min tippoldemor kanskje.Hva betyr: 'Pige, Døde ud. Hjdbs Stadf. 'Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.