Gå til innhold
Arkivverket

[#23546] Nordmenn i amerikanske folketeljingar


Gjest Aanund Olsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Aanund Olsnes

Tidlegare fann me under emigrantavdelinga dykkar oversyn over nordmenn i amerikanske folketeljingar frå og med 1850 til og med 1880. Nå tykkjest desse registera å vera forsvunne.Eg saknar dei, og lurar på om dei er tilgjengelege nokon stad.Det same gjer sikkert ein del amerikanske descendants, ville eg tenkje, sjå nedanståande klipp frå ei eller anna webside eg nett snubla over:Norway's Digital Archive digitalarkivet.uib.no A testimony to those industrious and organized Norskies, this collection of databases includes Norwegian census transcriptions (1660, 1801, 1865, 1875, 1900), emigrant lists (largely from 1867 to 1930), probate indexes (1677 to 1856), tax lists, military rolls and church registers. Of particular interest to American researchers are indexes to Norwegian immigrants in the 1850, 1860, 1870 and 1880 US censuses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Velg 'Søk' til høyre i den øverste, mørkeblå menylinja. Et søk på '1880' eller 'nordmenn' gir deg hva du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.