Gå til innhold
Arkivverket

[#23547] Hvordan søke slekt i Australia - New Zealand?


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Sitter det noen med kunnskaper om hvordan du kan finne slekt i Australia og New Zealand? Jeg trenger hjelp til å finne igjen min tipp tipp oldefars bror. Se: LenkeJeg har søkt i emigrant listene, men ikke funnet han. Kan noen hjelpe? På forhånd takk, Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Sandvik

Har du forsøkt å legge ut en etterlysning på nyhetsgruppen for slektsgranskere i Australia og NZ? soc.genealogy.australia+nzJeg har fått god hjelp der.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Hva er kilden din for at han emigrerte?Og - dro han både til Aus og NZ?Når burde han ha reist?Har du sjekket skifter etter foreldrene?mange spørsmål.. men nå har jeg en kontakt på NZ, dersom du greier å finne skikkelige kilder for at han dro dit.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Takk for alle innspill. Og så til Laila: En slektning har hørt at han emigrerte til Australia og/eller New Zealand. Men jeg sitter med en artikkel fra Jernbanen 1926, ved min tipp tipp oldefars begravelse så har hans bror kommet hjem etter 35 år i Kina og Australia. Og bror nr 3 oppholder seg i Japan (Otto). Dette er det jeg har av opplysninger.Jeg er takknemlig for all hjelp. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

da var han nok i AUstralia/kanskje Kina da ja... jeg finner ham ikke i emi-prot.. kanskje han var sjømann???Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Skifte etter foreldrene sier ingen ting. Nå får ikke jeg sjekket kirkebøkene før til uka, da regner jeg med at de er på plass på Deichmans. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.