Gå til innhold
Arkivverket

[#23549] Nordal i More og Romsdal og slektene Relling, Rønneberg og Ytterdal


Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Jeg søker informasjon om foreldrene til Erik Pedersen Rønneberg (I Ytterdal f.? d.?) og Berte Marie Rasmussdatter Ytterdal F1806 på Giskehaug og d. 1898 på Fagervoll på Kjemphol Jeg mangler mor til Berte og informasjon om farsfamilien. Hennes far heter sansynligvis Rasmus?Jeg mangler informasjon om Eriks mor som heter Ragnhild Relling f. 1720Eriks far heter Peder Rønneberg f 1716, men jeg mangler informasjon om familien til Peders mor Dorte Rønneberg.Peders far heter Erik (Nordal) og var sønn av Anders Relling (f1683) og Ane Skuseth (f1670). Er det slektsforhol mellem denne Anders Relling og hans barenbarn Peder Rønnebergss kone Ragnhild Relling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Langlo

Etter det som står i band III av Stranda bygdebok, så er Berte Marie fødd 1807 og gift 1828 med Erik Pedersen. Foreldra til Berte Marie er Rasmus Iversen Overvoll (1778-1855) og Petrine Olsdotter Giskehaug (1783-1809). Foreldra til Petrine er Ole Pedersen Giskehaug (1751-1799) og Malene Sakariasdotter Røyr (1753-1835). Alle desse kan ein følgje vidare bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.