Gå til innhold
Arkivverket

[#23559] Når ble Anne Massi Andersdtr, Helle Naustdal født?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Anne Massi Andersdatter ble som enke gift den 26/6-1859 med Helge Andreas Madsen, f. 5/2-1828, død 31/3-1900. Anne Massi døde 16/4-1899. De bodde på Helle i Naustdal. Jeg har søkt over alt, men finner henne ikke i basen for døpte i Sogn og Fjordane. Ble hun kanskje født andre steder?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk Tommy!En mulig kandidat er det, men jeg er noe usikker på om dette er den rette, siden mellomnavnet er forskjellig og at ikke gårdsnavnet er med.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du skriv forresten at mellomnamnet i lenka er forskjelleg, men det er det då ikkje? Madsie og Massi er same namnet, berre to av fleire mulege måtar å skrive det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch IGI giftet Helge Madsen seg med Anne Madsie Andersdtr. 26.06.1859 i Førde.Hennes far er oppført som Anders Madsen.Databasene for vigde i Sogn og Fjordane,Fylkesarkivet bekrefter datoen for ekteskapet.Hun var fra Helle og det var hennes andre ekteskap.Brudgommen var fra Sæla. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk Aase.Ja, jeg er klar overe at det kan skrives forskjellig, men i alle de andre sammenhenger jeg har funnet om henne brukes Massi. Det er derfor jeg må være sikker! Joda jeg er også klar over at der er store mangler i Sogn og Fj. -basen. Men hva står det i bygde bøkene for Naustdal? Er det noen som vet?Ellers får jeg vente å se om Yngve Nedrebø finner noe mer.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha Rune! Da bekrefter du det jeg hadde funnet før om hennes 2. giftermål og da må jeg gå utfra at det er den rette!Hjertelig takk!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Birger.Her er vel hennes første ekteskap.Det var hennes første ektemann som var fra Helle, og på det viset kom hun til gården gjennom første ekteskap. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Rune.Ja det stemmer at det er hennes første ekteskap. Han døde samme året som minstegjenta ble født i des. 1858. “spedalsk i 8 år”.Men jeg tror at Helge adopterte i alle fall et av barna. Jeg hadde funnet det ekteskapet. Men takk skal du ha! Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved dødsfallet i 1899 er det anmerket at Anne Madsie Andersdatter var født i Aalen i Vevring i 1828. Ved vielsen i 1851 står det i kirkeboken at hun var 21 år gammel og kom fra Aalen, ikke Aasen, og hun var datter av Anders Madsen ytre Aalen og Gunnhild Madsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig Takk skal du ha Yngve for dette. Jeg har faktisk lett etter denne dama fordi at jeg ikke fant det helt å stemme med foreldre og besteforeldre, så dette var virlekig flott!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.