Gå til innhold
Arkivverket

[#23567] Døde i Jølster - Solheimsnes


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg vil gjerne få opplyst når følgende jølstringer døde på Solheimsnes:Rognald Colbensen Vårstølen (dåpt 20.12.1722) og sin kone Kari Pedersdatter Solheimsnes (dåpt 17.5.1723),Rognalds og Karis sønn Peder Rognaldsen Solheimsnes (født 1755 ??) og sin kone Ingeborg Johannesdatter Nedrebø (dåpt 18.2.1759),Rognalds og Karis datter Gjertrud Rognaldsdatter Solheimsnes (dåpt 2.12.1759) og sin mann Søren Knudsen Nedrebø (dåpt 26.7.1767).Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Rognald Colbensen Solheimsnes er registrert død i 1786, Kari Pedersdatter Solheimsnes i 1793.Peder Rognaldsen Solheim døde 5. august 1832, hans kone Ingeborg Johannesdtr 29. mars 1833.Klokker Søren Knudsen døde på Solheim 1. oktober 1832, 65 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Tusen takk for svar.Jeg gikk feilaktig ut fra at Rognald Colbensen var fremdeles i live på Vårstølen i 1801 Lenke og at hans andre kone Anne Andersdatter Løset bodde på Solheimsnes.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Nå ser jeg at Rognald Colbensen Vaarstølen giftet seg i 1800 med Anne Andersdatter Løset. 'Min' Rognald døde 1768 - hvem er den andre R.C.V.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Takk for Gjertruds dødsdato.Noe må være galt med stakkars gjenganger Rognald Colbensen. Er arstall 1786 evtl. en registreringsfeil i databasen for døde i Jølster?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Du har nok rett i at den døde i 1786 må være sønnesønnen med samme navn!24. mai 1812 registrerte presten i Jølster dødsfall for 'Kaarmd Rognald Peders. Svedahl', rettet så til 'Colbensen Waarstøel', '84', men synes så å ha strøket hele innførselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for avklaringen på en sønndag!Rognald Colbensen Vårstølen ble dåpt 20.12.1722 og var 79 år gammel (gift 2.g.) i 1801. Da han døde 24.5.1812 var han til og med 89 1/2 år gammel.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.