Gå til innhold
Arkivverket

[#23569] Oppslag: Ancestry.com - Minnesota Death Indem 1908-2002


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som har abonnement på Ancestry.com som kan slå opp her og se om dette kan være den Mathias Olsen Bjerkan (Bjerkem), f. ca. 1829, Steinkjer, som jeg leter etter ?LenkeBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk skal du ha, men denne har jeg sett. Ga ikke så mye opplysninger, men det kan jo hende at den på ancestry.com sier like lite. Setter pris på svaret ditt likevel.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg har forsøkt å lese forskjellige beskrivelser av Minnesota Death Index. Jeg tror Ancestry's index er den samme, det står oftest ikke opplysninger om foreldre, fødselsår/sted. Dette er kanskje på selve sertifikatet, det må du skrive etter, $ 8 pr. stk osv. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Har du emigrasjonen ? Var han i USA 1880? Veit du at han levde i 1900? Veit du om han levde 1910? Noen barn ? Ektefelle ? Du veit at han var i Minnesota ? Veit du hvor i Minnesota ? Brukte han Olsen ? Oleson ? Bjerkan ? Bjerkem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

På Genealogy finner jeg at:Mathias Olsen Bjerkem, married to Kristianna Arntsdatter Tranaplass (b.1840), had the daughters Ingeborg Kristine (b.1861) and Cicilie Josefine (b.1874). Mathias, Kristianna and Cicilie emigrated to the USA from Sparbu in the county of North-Trondelag, Norway in 1881. Ingeborg left in 1882. The family probably went by boat from Trondheim in May 1881.Da finner vi vel utreisen her .... Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er korrekt at death-indexen på Ancestry er den samme som på Minnesota Hist.Society. Og, det er som regel ikke før dødsfall etter 1950 at f.eks. mothers maiden name er tatt med i death-cert. (ofte, ikke alltid).det er flere gratis death-indexer søkbare.California: [url="http://vitals.rootsweb.com/ca/death/search.cgi>http://vitals.rootsweb.com/ca/death/search.cgiMinnesota: http://people.mnhs.org/dci/Illinois. LenkeForskjellig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Kjære alle sammen. Tusen hjertelig takk for responsen. Jeg vet dessverre ikke mer om disse enn det som er fremkommet her. Så hvor lenge Mathias levde f.eks., vet jeg dessverre ikke. Det var imidlertid interessant at en Mathias O. Bjerkan var å finne i Minnesota Naturalizatin Records, Pope County. Er det noen som har tilgang til disse opplysningene og kan sjekke om det står noe flere opplysninger om ham der ? F.eks. hvilket år o.l. Her er lenken: Lenke Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Er dette den samme Mathias Olsen Bjerkan som ein finn på 'Family Search' f.17. august 1828 i Ongdalen, Nord Trøndelag? Lenkemvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg ser at det kommer fram et treff på en 'message board' ved søk i ancestry også. Har du vært i kontakt med han som heter Ben Holdaas og som tydeligvis er borti samme slekta?Hilsen Rune (som var på Bjerkem og malte låven der i sommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk, Rune. Dette var virkelig blink. Har ikke vært i kontakt med Ben Holdaas, men skal gjøre det nå. Er du av denne slekta også ? (Det er ikke jeg som er av denne slekta, men jeg har kontakt med en som er det, og som prøver å finne ut hvor det ble av Mathias med familie.)Dette var virkelig moro.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hei IngerMin svoger er odelsgutt på Øver-Bjerkem, og så vidt jeg husker er det samme bruket som Ole Olsen (far til Mathias) hadde. Så derfor malejobben i sommer.Jeg går ut fra at du forlengst har sjekka Ogndalsbøkene for å se om det står mer om Mathias der?Lykke til videre.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hei igjen IngerJeg har hatt kontakt med familien som driver Bjerkem-gården i dag, og de er svært interessert i å følge med på det arbeidet du gjør med tanke på Mathias' etterslekt i USA. Jeg har påtatt meg å prøve å holde dem orientert. Kan du ta kontakt med meg på rune.bjerke@statnett.no - kanskje vi kan få til noe i fellesskap? Spent på hva som kommer ut av kontakten med Holdaas.Mathias holdt til på Mathiasplassen under Bjerkem. Ifølge beretningen var det sledaføre den 17. mai da han reiste fra plassen og for til Amerika.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Taryn Flolid

This website has addresses for the Minnesota County historical societies. Perhaps Pope County also has the naturalization records, and it looks like the family was also in Morris, which is a town in Stevens County, the next county to Pope County.http://www.mnhs.org/preserve/mho/chsclo.htmlSTEVENS COUNTY HISTORICAL SOCIETY 116 West 6th Street Morris, MN 56267 320/589-1719 Director: Randee Hokanson Email: carnegiemvs@hometownsolutions.net Hours: 9 - 5 p.m.Monday through Friday, Saturday 1 - 4.Genealogical Society:Stevens County Genealogical Society C/o Morris Public Library 102 East Sixth Street Morris, MN 56267 POPE COUNTY HISTORICAL SOCIETY 809 S. Lakeshore Drive Glenwood, MN 56334 320/634-3293 FAX: 320-634-3293 Curator: Merlin Peterson Email: pcmuseum@runestone.net Hours: 10 - 5 p.m. Tuesday through Saturday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.