Gå til innhold
Arkivverket

[#23580] Kirkebok for Birkelund kirke, Fana, hjelp til oppslag


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Jeg leter etter to personer, begge ved navn Einar Eik, begge med samme far men forskjellig mor.Den første Einar ble visstnok født i 1913 og døde samme år (fødselen kan ha vært året før). Faren het Samson Olsson Eik, moren Ingeborg Karina Andersdatter Vindaas. Ingeborg døde den 14 april 1913, og det skal ikke ha vært i forbindelse med nedkomsten.Den andre Einar ble født en gang mellom 1916 og 1919. Da hadde Samson giftet seg på nytt med Ingebjørg Berge. Denne gutten døde også mens han var svært liten. Samson og Ingebjørg fikk også et barn født i august 1915 og ett til i august 1920, så Einar må ha vært født i 'rimelig avstand' mellom disse to.Håper på hjelp til å finne noen datoer for fødsel og død til de to Einar-ene. Den første var bror, den andre halvbror, til min far.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Einar Eik ble født 5. november 1910, og døde 8. desember 1910. Bopel Aasheim i Birkeland sokn.Einar Olav Eik ble født 28. desember 1916 og døde 22. januar 1919. Bopel Paradis i Birkeland sokn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Tusen takk!Er det mulig å finne ut når min farfar, Samson O Eik giftet seg med Ingebjørg Berge også? Jeg vet ikke sikkert om de giftet seg i Birkelund, for Ingebjørg var fra Valdres. Men jeg har oppfattet det slik at Ingebjørg var en venninne av min egentlige farmor, og at hun var der for å hjelpe til med den store barneflokken (min far hadde 10 hel-søsken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Glemte noe...Giftermålet jeg spør om må vel ha skjedd enten i slutten av 1913 eller i løpet av 1914.(Første kone død 14.4.1913, og første barn av 2. kull født 16.8.1915)mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Da kan det evt. være at de giftet seg i Vestre Slidre, Valdres. Ingebjørgs far Het Ole Gulliks. Berge og bodde på Hauge gård. Like ved er en gammel kirke, Lomen, kanskje de giftet seg der?Kan du sjekke det?mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.