Gå til innhold
Arkivverket

[#23586] Per Erik Sjø


Gjest Hilde Sjø Grande
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Sjø Grande

Per Erik Sjø ble født i 1868 i Hudiksval i Sverige. Han kom til Fauske/Sulithjelma som gruvearbeider og giftet seg i 1903 med Henriette Nikoline Hansdatter født 1879 i Fauske. Jeg tror hans foreldre er Per Erik Sjø født 19 april 1835, giftet seg med Anna Hansdatter Gren i 1859 i Bergsjø Gävleborg hvor hun kom fra. Kan noen fortelle meg om dette stemmer og hvem som er den andre Per Eriks foreldre o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Hilde. I sveriges befolkning 1890 finner jeg følgende familie:Alle med flg opplysning: Boendeförsamling/plats: Hudiksvall, gävleborgs län, hälsingland, 4:de qvarteret 12:te roten.PER ERIK SJÖ, født 1836 i bergsjö, gävleborgs län, hälsingland. Fabrikarbetare. Gift man, far i familjen. Födelsesort i källan Bergsjö. KAJSA LISA JANSDOTTER, fødd 1855, nedre ullerud, värmlands län. Gift kvinna, mor i familjen. Födelsesort i källan: N Ullerud.PER ERIK, født 1868, bergsjö, gävleborgs län. Ogift man, barn i familjen. Födelsesort: bergsjö.EDVIN, født 1884, hudiksvall, gävleborgs län, hälsingland. Pojke, barn i familjen. Födelsesort: hudik församling.ANNA MARIA, født 1885, hudiksvall, gävleborgs län, hälsingland. Flicka, barn i familjen. Födelsesort: Hudik församling.KARL JOHAN, født 1887, hudiksvall, gävleborgs län, hälsingland. Pojke, barn i familjen. födelsesort: Hudik församling.GUSTAF ADOLF, født 1890, hudiksvall, gävleborgs låan, hälsingland. Pojke, barn i familjen. Födelsesort: Hudik församling. **********************Håper dette er den familien du søker. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Sjø Grande

Hei. Ja det er den familien, årstall stemmer og min forfar hadde oppgitt farsnavn og fødselsår på far ved innflytting. Vet du hvordan man kan gå videre for å finne flere bakover i familien? Er noe utlagt på nett i den retningen for Sverige? mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Sjø Grande

- men det tyder på at Per Erik hadde vært gift tidligere med tanke på alderen. Fruen født 1855 og Per født 1868, forskjell 13 år er vel litt ungt til å bli mor. mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Litt mer. På www.familysearch.org, finner jeg:CAJSA LOVISA JANSDOTTER, født 12 aug 1855 Dejefors, nedre Ullerud, värmland. Hennes foreldre: Jan Josson og inga marie jansdotter.Vielse ca 1856 nedre ullerud, värmland mellom JAN JONSSON OG INGA MARIA JANSDOTTER. Hans foreldre: Jonas Nilsson og Cajsa Lindberg.Du finner litt mer info om Jan og Inga maria og deres foreldre her på denne linken, om den funker: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp>LenkeEllers har jeg sett på Anbytarforum, men finner ikke navnet sjo der. Du kan selv skape en debatt der, og vil sikkert få god hjelp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Så funket altså ikke linken til familysearc, men du får opp søkesiden. Fyll inn:Name Jan Jonasson Father: Jonas Nilsson Mother: Cajsa Lindberg Spouse: Inga Jansdotter Country: Sweden.På den listen du nå får opp. Bla deg ned til PEDIGREE RESOURCE FILE. Da får du opp 2 valg, og begge to er aktuelle for deg.Lykke til. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.