Gå til innhold
Arkivverket

[#23590] Valdres: Hvem giftet Ole Gulliksen Berge seg med?


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Kan noen gjøre et oppslag i kirkeboka for meg og finne giftermålet til Ole Gulliksen Berge, f. 1849?Hvilken kirkebok? Ja, han var født i Vang i Valdres, men bodde som enkemann per FT 1900 i V Slidre, på Hauge gård. Eldste barn, så vidt jeg vet, ble født i 1877 (Ingebjørg), antakelig i Vang. De påfølgende barn ble iallfall født i Vang.Det jeg lurer på, er når han ble gift og med hvem. Siden det bor en kårmann, Knudt Reiers. Hauge, på Hauge gård i 1900, lurer jeg på om kona til Ole kan ha vært Knudts datter Marit. Knudt var eier og bruker av Hauge gård per ft. 1865.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Kjempeflott! Tusen takk! Da hadde jeg altså rett i mine antakelser.Hvis du har kirkeboka for hånden, du skulle vel ikke klare å finne gifermålet til datteren Ingebjørg også? Hun ble gift antakelig i 1914 med Samson Olsen Eik fra Fana. De giftet seg visst ikke på hans hjemsted, men kanskje på hennes?mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dette er nok ikke direkte fra kirkeboka, men fra FS (Family Search), mormonernes database - av typen 'Extracted church record'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Jeg kan ikke svare på ditt spørsmål men kjenner du noe til Marit Knutsdatters bror Knut Knutsen Hauge? Jeg har han som emigrert til Canada sammen med sin sønn Torgeir men trenger bekreftelse på at mine vurderinger er rett. Hilsen Steinar (steinargundersen@hotmail.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hovda

Marit Knutsdtr. hadde en bror, Knut Knutsson Hauge, som gifta seg med Ragnhild Hegge, og emigrerte. Om dette var til Canada er jeg ikke sikker på. Ole Gulliksson Berge ble født i Vang i Valdres i 1849, og døde i 1941. Han var bestefar til forfatteren Knut Hauge, som er mest kjent for Sagaen om Ulfsætta. Jeg har en del om forfedrene til Ole Gulliksson Berge, om noen er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Supert! Jeg er så absolutt interessert! Dette er slekta til min fars stemor, og jeg har 'halvkusiner' som er direkte etterkommere.Steinar har vel også nå fått svar på det han lurte på :-)mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.