Gå til innhold
Arkivverket

[#23601] Innvandrere fra Sverige


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

I 1910 ble Helge Sigfrid Matsen født i Sverige etter det jeg har fått oppgitt. Hans foreldre var Victor Mattson og Amanda. Hvor de kom fra vet jeg ikke. Jeg har forstått det slik at de flyttet til Norge, og Helge giftet seg her. Er det noen som kjenner til slekten til Victor og Amanda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Vigselsprotokollen vil avsløre hvor han kom fra. Det hadde vært litt lettere for eventuelle hjelpere å vite hvor familien bosatte seg. Noe mer enn Østfold har du kanskje?Hadde Helge noen søsken er det kjekt å få vite navnet på disse også.Om du vet hvor de flyttet vil innflyttingslistene i kirkeboka fortelle deg hvor de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Helge Sigfrid Matsen giftet seg med Sigrun Berger fa Halden, og de bodde der, så derfor antar jeg at hans foreldre også var bosatt i Halden. Kan det hjelpe på videre søk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg tror det blir vanskelig å finne innflytta skrevet inn i kirkebøkene så sent som etter 1910. De sluttet vel med denne innføringen før det tror jeg.Du kan linke deg her Lenke til hva som finnes filmet av kirkebøker i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Helge Matsen drev såvidt jeg forstår gården Berger på Idd ihverfall i 1950: http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50Han bodde der også i 1969 ifølge adresseboka for Østfold.Kom Sigrun Berger fra gården Berger? Kanskje det var på Idd de giftet seg, og ikke Halden. Disse kommunene ble slått sammen i 1967.Du kan jo kontakte Idd og Enningdalen historielag, de sitter med kirkebøker og mye annet og kan kanskje hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Hei igjen !!Bare sånn før du gjør videre undersøkelser.Jeg synes det er litt merkverdig at Sigrun Bergers farmor (her i FT 1900 Lenke ) og svigermor fra Sverige (innlegg 1) begge har det noe originale navnet ”Amanda”. Er det altså 2 forskjellige Amandaer, det opereres med ??? -IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.