Gå til innhold
Arkivverket

[#23607] Feil i FT 1801 Skjeberg


Gjest Torunn C Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei!Søkte kjapt på FT 1801 for Skjeberg.Da kom dette opp: LenkePå postene:259826102615 Står det:'Det Smaalehnske Skieberg Skieberg' istedenfor fornavn, etternavn og huusholdstatus. Gjelder dette for hele databasen?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det ser kun ut til å gjelde for de tre tilfellene du har funnet. Gårdsnavnet har havnet under Sivilstand, så hvis du velger Alle på Sivilstand vil du se at det kun er de tre gårdene.Jeg ser i grunnlagsfilen at disse tre gårdene har fått posttype som de var person og ikke gård. Dette er veldig uheldig og beklagelig.1801-tellingen blir gjennomgått for korrektur bl.a. på gårdsnavn og jeg regner med at vi får rettet opp den type feilplasseringer som du her rapporterer om, når vi legger ut en ny versjon av 1801-tellingen. Jeg vet ikke når dette blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.