Gå til innhold
Arkivverket

[#23609] Abel Knutson Espe på Nordfjordeid


Gjest Magnar Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Hole

Skulle så gjerne ha tetta eit 'hull' i ættetavla mi ! Abel Knudson Espe, Eid f. ca 1732 - 1791 og kona Agnethe Rasmusdtr. f. ? ca 1742 - 1786. Dei vart gift 18 11 1761. Sonen Torger Abels. f. 06 04 1766, er gbr. på Espe i 1790 Har søkt alle tilgjengelege ressursar (Inkl. famelysearch), men ingen spor av Abel eller kona. Veldig Takknemleg hvis nokon som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hole

Takk skal du ha Gisle, eg har etterkommarane etter Torger ( han var min tipptippoldefar ) , men eg skulle så gjerne hatt opphavet til foreldra hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Hjelle

Kanskje du kan finne eit spor i fadderlistene til Abel Espes mange barn. Eldste sonen Rasmus f. 1762 har t.d. Rasmus Nor som fadder, Torger har Ingebrigt Lindvik som fadder i 1766. Eg gjenkjenner desse som sønene til Rasmus Martinson Nor. Eg har ein kopi av skiftet etter han, datert 13.-14. april 1761. Der er òg nemnd ei datter, Aagaate Rasmusdatter, 18 år, som då kanskje er den same som Agnethe. Eller kva trur du? Det er rimeleg å anta at fadderane frå Lindvik og Nord må vere nære slektningar, sidan begge desse gardane ligg relativt langt unna Espe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hole

Flott Jorunn ! Eg trur du er inne på noko her. Ser at Abel er fadder på ei dotter til Ingebrigt Lindvik i 1764, og at Agathe er fadder på sonen Rasmus i 1770, saman med Rasmus Nor. Er Ingebrigt Lindvik son til Rasmus Nor ? Ellers døyr det ei Agathe Espe i 1785, men ho er f. i 1733. Men det er vel Espe både på Eid og i Hornindal.Dette var eit 'varmt' spor som eg skal jobbe vidare med. Tusen Takk skal du ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Espe i ditt tilfelle er i Eid, nærmere bestemt mellom Naustdal og Haugen. Jeg har forsøkt å finne noen 'Abel' som passer, kombinert med 'Knut' og 'Torger', men har så langt ikke fått bingo. På Nordnes ved Nor ved Nordfjordeid ser jeg riktignok en Anders Knutsen (død 51 åg. 1737) gift med en Kari Abelsdtr., men bortsett fra en sønn Anders står ingen barn nevnt i bygdeboka. Ellers er både Knut og Abel mye brukt i området på denne tiden, også på gårder nær Espe. Desverre er det sparsomt med lett tilgjengelige kilder for Eid i dette tidsrommet. Jeg antar at du har bygdeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol. Høydalsvik Ulvestad

Eg har løyst 'kryssord' og kome fram til dette - som eg meiner 'truverdig'. Faddarane var her ein god 'peikepinn (hjelp)'.Martinus Torson Namnlaus Jølster d. 92 år 1764 brukar av 36.5 'Gullbrandsbr.' Y. Henden g. 1706 m. enkja Ågot Rasmusd. Eide i Gloppen (br.76.4) - d. 63 år 1735. Fleire barn bl. a sonen; RASMUS 1713 - 1761 g.m Marte Rasmusd. Nor d. før 1749 g. 2 Synnøve Olsd. Stårheim brukar av Lindvik 1 før 1741 brukar Nord 1 1746 - 1761 Barn (ant): RASMUS - på Bjørlo?INGEBRIGT ca. 1739 - 1811 brukar Lindvik 1761 g.m. Brite Andersd. LindvikMARTHE 1751 - 1829 g 1775 Ole Ols. Haugen, bur Nord (ho er då frå andre ekteskap og kalla oppatt etter 1.kona til faren).ÅGÅTE( brukt i bygdeboka for Eid)/Agnethe 1742 - 1786 g.m. Abel Knutson Espe 1732 -91 er nokså sikkert dotter til overnemnde. Ho er oppkalla etter farmor si i Hennbygda (jfr. oppkallingskikken i området) Iflg. bygdeboka er Abel Knutson tilflytta til Espe - så kvar han kom ifrå er ei 'nøtt'Rasmus og Ingebrigt som er fadder til Rasmus f. 1762 vil eg tru er brødrene til mora. Vesle Rasmus vert då oppkalla etter morfar sin som nettopp død.Kjelder; Bygdebøker 'Eid og Hornindal' 'Soga om Gloppen 4'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Ja denne Abel er en nøtt, men har sett i KB Eid 1722-1740. Det gifter seg et par 1 Jan 1726 Knudt Torbensen og Guri Torgeirsdatter, forlovere er Ole Roti og Ole Fridslij. I et skifte på Fridsli i 1710 nevnes opp arvingene etter Torgeir Pedersen, av barna er det Martha Torgeirsdtr. som overtar Frislid og gifter seg med Ole Nilsen Raudemel, dette må sikkert være den Ole Fridslij, i skiftet fra 1710 nevnes flere barn, Peder På Heggen og Synneve 13 år og Guri 11 år, dette kan være den Guri som gifter seg i 1726. Når disse får sitt 1 barn Gertrud i 1726 på Dalset er disse fadre:Ole Steffensen Engeland-Torger Torbensen-Marthe Torgiilsdtr.-Brite Rasmusdtr. Tippen-Anna Abelsdtr. Når de får sitt 2 barn på Hjelmelandsbache Elij er disse fadre:Peder Heggen-Abraham Hielmeland-Brite Hielmeland-Anne Bachen-Synneve Heggen. Blant disse fadrene finnes søsken til begge. Jeg tror det er Knudt T og Guri T som får flere barn på Espe, I 1733 får disse en sønn, navnet er ikke skrevet i KB, men trolig er dette Abel. I BB står der ikke noen brukar mellom Henrich Olsen, som skulle i følge BB ha vært gift med en Guri, jeg finner ikke dette giftermålet i KB, og Abel Knudsen og Henrik dør i 1742, så der er plass til en Knud Espe som dør i 1775 og Guri i 1780. Der er en Torbjørn på Dalset før 1710 og flere av fadrene kommer fra Dalset og 1 barnet er født på Dalset, kan da denne Knudt også komme fra Dalset, håper flere kan gå inn og resornere litt her, for å prøve å løse denne gåten om Abel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hole

Godt du kom på bana her Rune. Som den suverene Eid-expert du er, finn eg ingen grunn til å tvile på ditt ressonement. Torbjørn på Dalset du nevner, er vel den same som i MT 1701 står som Tbj. Knutsen. Dette styrkar jo endå meir at Knut kom derifrå.Til Sol. Interessann teori du har der, dette skal eg jobbe vidare med. Takk skal de ha begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.