Gå til innhold
Arkivverket

[#23616] Bernt Johansen f. 1835


Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

Jeg søker etter foreldrene til Bernt Johansen f.1835. Han giftet seg med Maren Christine Evensenog fikk en datter Betzy Matilde f. 1860. Debodde da i Bakkegt. i Vika (Oslo). Senere fikkde ant.v. to sønner, Oscar Kristian og HelmerAnton. Jeg vet ikke hvor Bernt Johansen varfødt. Kan noen hjelpe meg?M.v.h. Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Bernt Christian JOHANSEN var 23 år og sønn av Johan Olsen når han 17 okt 1858 giftet seg i Vår frelsers kirke i Christiania med jevngamle Maren Christine Evensdatter, datter av Even Andersen (kilde: Familysearch)I folketellinga 1865 sies han å være født i Aker, hun på Toten.LenkeDet er jo en mulighet for at det er feil i 1865 tellinga og at han ikke er født i Aker, men i Odalen. Familysearch sier nemlig at det er født en kar ved navn BERNT CHRISTIAN JOHANSEN den 09 APR 1835 og at han er døpt 16 APR 1835 i Sør Odalen i Hedmark som sønn av JOHAN OLSEN og Marthe Christensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det er nok noe krøll i folketellinga 1865 - Maren er neppe født på Toten. Tipper det er hun her i Familysearch:MAREN CHRISTINE EVENSDATTER døpt 27 SEP 1835 Domkirken, Oslo, - far: EVEN ANDERSEN Mor: INGEBORG CHRISTOPHERSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takk til dere begge, Tommy Paulsen og Jon Torp.Jeg tror det er to Bernt Johansen her, den eneer født i Aker i 1829 og den andre i Odalen i1835. Så det er nok han fra Odalen som kan væreden rette. Av det jeg ser på folketellingen fra1865 så kan det stemme med navnene til to avbarna. M.v.h. Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.